Klacht: Onterechte boete

op 29 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ben hier vanaf april mee bezig. Ik heb op 2 april een boete gekregen in de trein, omdat ik niet had ingecheckt volgens de conducteur. Ik wilde inchecken, maar ik had niet genoeg saldo. Ik heb snel saldo op mijn kaart gezet en ben direct weer naar een paal gelopen om in te checken. Ik kreeg groen licht en ben direct naar de trein gerend, aangezien ik anders te laat was. Ik krijg mijn reiskosten vergoed, dus het heeft helemaal geen zin om zwart te rijden. Ik heb het de conducteur uitgelegd en heb zelfs nog gevraagd of ik bij het volgende station weer kon proberen om in te checken, maar hij was meedogenloos. De passagiers naast mij gaven aan dat betreffende paal dit wel vaker deed: groen licht geven en als je wegloopt springt deze op rood. Ik heb dit echter niet gezien omdat ik haast had. Nu kan ik én mijn reiskosten niet declareren én ik heb een boete van 50 euro.
Ik heb een aantal keer bezwaar ingediend. Blijkbaar werken ze met standaard templates. Ik krijg iedere keer dezelfde mail en dan is alleen 1 zinnetje net even anders. Ik voel mij niet serieus genomen. Er wordt niet naar de inhoud (reden) gekeken.

Als de boete wordt ingetrokken. Dus als ik mijn 50 euro weer terug krijg.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 29 september 2017 om 09:55 geantwoord

Beste Repel 99,

Ik begrijp uit je klacht dat je het niet eens bent met de beslissing op jouw bezwaar en dat je het gevoel hebt dat je niet serieus wordt genomen. Dat is jammer om te lezen. Via dit kanaal kan ik daarin helaas niks voor betekenen.

met vriendelijke groet,
^JK