Klacht: Onterechte beschuldigingen.

op 11 mei 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Beste

Graag wil ik via deze weg eventjes mijn hart luchten over de gang van zaken in Basic-Fit. (aangezien dit bij hen niet lukt)
Ik heb Basic-fit Flex abonnement sinds 25/08/2015. Ik ging wekelijks/tweewekelijks met enkele vriendinnen fitnessen. Onlangs kreeg een vriendin een ongeval en had ik het enorm druk op het werk. We zijn dus een 3tal maanden niet gaan fitnessen. (uiteraard ben ik wel blijven doorbetalen zodat ik nadien gewoon verder kon sporten)
10/03/2016 ging ik voor het eerst terug naar Basic-Fit Kortrijk.
Mijn verontwaardiging was echter groot toen bleek dat ik niet binnen mocht omdat ik zogezegd niet betaald had. Niettegenstaande ik zeker wist dat de domiciliëring was blijven doorlopen. Ik stond met een schuld van 44 euro en ik moest onmiddellijk betalen. Van waar die 44 euro kwam kon men mij echter niet vertellen. Leuk is anders, ik kon wel door de grond zakken! Zeker als er dan nog eens een rij mensen achter staat en het woord schuld constant valt. Ik ben iemand die altijd correct betaalt dus ik ben zo’n zaken zeker niet gewend. Ook werd er gesuggereerd dat er niet genoeg geld op mijn rekening zou staan. Beschamend! Zeker waar iedereen dit hoort.
Na even discussiëren (ik ga niet betalen zonder dat ik eerst zelf kan checken! Vooral omdat ik zo zeker was dat er wel betaald was) mocht ik binnen voor 1 keer. De volgende keer zou ik de schuld moeten aflossen. Ik heb echter niet echt meer gesport. Ik was echt van slag na zo geaffronteerd te worden.
Thuisgekomen heb ik meteen gekeken en wat bleek? Het geld is iedere maand netjes van mijn bankrekening gegaan.
Ik heb onmiddellijk een gelijkaardige mail gestuurd naar de klantendienst van Basic-Fit. Met bewijs van betaling en hetzelfde verhaal. Met op het einde toegevoegd dat ze mijn abonnement met ingang van vandaag mochten stopzetten. Deze mail dateert van 11/03/2016.

Ik kreeg volgende mail terug:
Beste Daphne,

Bedankt voor je bericht.

Het pasnummer dat je ons hebt doorgegeven staat op naam van Kimberly. Zij heeft inderdaad een achterstand in betaling van €44. Echter heb ik op je naam naar je lidmaatschap gezocht en heb je inderdaad geen openstaande bedragen. Ik neem aan dat er per ongeluk is gewisseld van pasjes. Wil je hierbij alsnog je lidmaatschap opzeggen?

Ik verneem graag van je.

Met sportieve groet,

Namens Basic-Fit
Miguela

Deze mail dateert van 23/03/2016. 12 dagen na het versturen van mijn mail.
Ik bevestig nogmaals dat mijn abonnement mag stopgezet worden.
Uiteindelijk werd mijn abonnement stopgezet op 29/03/2016 dus moet ik nog doorbetalen tot 29/04/2016. Uiteraard weiger ik dit te doen. Ik heb op 11/03 stopgezet. Dat mijn mails pas na 10 dagen beantwoord worden kan ik niet aan doen. Ze hadden beter een maand gewacht van antwoorden en nog 3 keer extra bevestiging gevraagd, dan moest ik nog langer betalen. Ik vind dit geen correcte manier van werken.

Ik wou de Basic-Fit app gebruiken maar deze werkte niet. Ik heb meermaals aan verschillende verantwoordelijken in het filiaal in Kortrijk gevraagd hoe dit kwam en telkens kreeg ik hetzelfde antwoord: ‘ik ken daar niets van hoor’.
Ik heb vanaf dag 1 de verkeerde kaart gekregen en heb hierdoor nooit van de app gebruik kunnen maken en ben hierdoor van ‘niet betalen’ beschuldigd. Dat de kaart per ongeluk verwisselt is, is zo goed als onmogelijk. Ik ken geen Kimberly en het uur waarop wij gingen sporten (normaal rond 21u) is er meestal niemand meer in de vrouwenkleedkamer. Ik haal mijn kaart altijd uit mijn portefeuille, scan ze en stop ze er onmiddellijk terug in. (dus nog voor ik ook nog maar in contact kon komen met andere personen). Als je daarbij nog eens rekent dat de app nooit werkte is het redelijk duidelijk.
Op mails krijg ik amper reactie en als ze reageren dan reageren ze nooit op het feit dat ik op 11/03 heb stopgezet. Enkel dat ik moet betalen.
Bellen heeft geen zin. Je betaalt er ook telkens 30 cent voor, maar je krijgt telkens te horen: ‘’sorry, er kan momenteel niemand uw oproep beantwoorden’’.

Alles samengeteld: onterechte beschuldigingen, het verkeerdelijk stopzetten van mijn abonnement, het niet correct werken van de klantendienst en het feit dat ik geen gebruik kon maken van de app. Ik vind de klantvriendelijk zwaar onder nul. Ik heb zelf nog in een klantendienst gewerkt als invaller in een extreem drukke periode. Ik heb er alle begrip voor als het antwoorden wat langer duurt op een e-mail of als ik lang moet wachten aan de telefoon.
Maar onmiddellijk de reactie krijgen dat mijn oproep niet beantwoord kan worden en dat de e-mails gebruikt worden om tijd te rekken van een abonnement vind ik niet kunnen. Fouten in het computersysteem, menselijke fouten of vanuit de organisatie zijn geen fouten die mogen afgeschoven worden op de klant.

De gevraagde incassokosten ben ik niet bereid te betalen. Zij wachten zolang van te antwoorden. Niet omgekeerd.

Ik zou het appreciëren moest ik verontschuldigingen krijgen voor wat er gebeurd is in het filiaal.
Verder wens ik dat mijn abonnement op de correcte datum wordt stopgezet. Ik hoop dat ze bereid zijn om de laatste maand die ik na mijn opzegging moet bijbetalen (waarin ik niet meer geweest ben) kunnen laten vallen als compensatie voor dit alles.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 11 mei 2016 om 12:48 geantwoord

Beste Daphne,

Bedankt voor je bericht en wat vervelend om te horen dat het zo is gelopen op de club. Ik heb besloten om het volledige openstaande bedrag kwijt te schelden. Jij hoeft dit niet te betalen. Je lidmaatschap is al opgezegd.

Ondanks alles wens ik je nog een fijne dag en ben je uiteraard in de toekomst altijd welkom bij Basic-Fit.

Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Daphne11