Klacht: onterechte afkoopsom

op 28 november 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Beste Tele2,

Klantnummer: B0007736993

Ik heb zojuist contact gehad met een van jullie medewerkers en naar aanleiding van dat gesprek een klacht ingedient. Niet vanwege de medewerker, maar vanwege de service die tele2 mij biedt. Ik kan daar in 1000 tekens niet mijn verhaal kwijt (wat enorm frustreert), daarom langs deze weg mijn volledige verhaal.

Momenteel heb ik een internet light en tv abonnement te Wageningen. 2 maanden geleden afgesloten, maar internet is helaas erg traag. Op papier 13Mb/s maar in de praktijk altijd een stuk trager.

Ik ga (per direct) verhuizen naar Utrecht. Bij het doorgeven van die verhuizing gaf de medewerker aan dat dit abonnement niet leverbaar was op mijn nieuwe adres. De snelheid zou te laag zijn en niet aan de eisen van tele2 voldoen. Dat wil ik graag even benadrukken, de snelheid zo te laag zijn en daarom niet leverbaar. Fijn dat de medewerker dit zelf aangaf, ook fijn dat ze mij meldde dat een tv aansluiting een maand zou duren. Samen kwamen wij tot de conclusie dat ik mijn abonnement beter op kon zeggen. Die stap werd gezet, tot zij blijkbaar bij het scherm afkoopsom kwam en mij meldde dat mij dit bijna 300 euro zou gaan kosten. Ik gaf aan dat ik dit niet terecht vond, het abonnement kon immers niet fatsoenlijk meeverhuizen dus mijn opzegging lag voor de hand.

Vervolgens meldde ze mij dat de snelheid een “redelijke” 12Mb/s zou gaan bedragen. Vreemd, want in een eerder stadium was de snelheid nog te laag voor de eisen van tele2. Met een tv aansluiting over een maand en een internetverbinding van 12Mb/s kon ik mijn abonnement ineens toch meeverhuizen en daarom was de afkoopsom te verantwoorden. De tv aansluiting over een maand kon zij overigens niet beloven, enkel schatten

Ik ga niet akkoord met deze afkoopsom. Een tv aansluiting over een maand of zelfs langer en een nog tragere internetverbinding die niet eens aan de minimumeisen van tele2 voldoet is voor mij niet acceptabel. De medewerker liet mij drie opties:

A Mijn abonnement meeverhuizen en de trage snelheid accepteren en hopen na een maand tv te kunnen kijken
B Mijn abonnement op te zeggen en 300 euro te betalen
C Een klacht in te dienen en 30 dagen(!) te wachten op een antwoord

Deze drie opties zijn voor mij allen niet acceptabel. Redelijkerwijs mag ik verwachten dat in dit geval een uitzondering wordt gemaakt. Ik wil bij deze mijn abonnement dus ook per direct opzeggen en bezwaar maken tegen de afkoopsom. Ik hoop hier op een menselijke manier met tele2 uit te kunnen komen.

Wiebe Aalbers

Mijn abonnement kunnen opzeggen zonder afkoopsom, ofwel een garantie dat mijn internet een fatsoenlijke snelheid gaat krijgen en mijn tv binnen een redelijke termijn aangesloten wordt.

Daarnaast wil ik graag dat tele2 per mail contact met mij opneemt, per telefoon kan ik geen geschiedenis bijhouden voor toekomstig contact.

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Wiebe1991