Klacht: Onterechte aanmaning/spookfactuur

op 14 december 2017 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Ik heb vandaag een aanmaning ontvangen met het verzoek te betalen voor goederen die ik:

– Nooit heb besteld;
– Nooit heb ontvangen
– Waarvan ik nooit eerder een rekening heb ontvangen;
– Waarvan ik nooit eerder een aanmaning heb ontvangen.

Ik weet niet wat de intentie is van Klarna in deze, maar ik ben toch echt niet van plan een aanmaning te betalen, die ik voor het eerst zie en ook nog eens voor goederen die ik nooit heb besteld.

Wat is dit voor een louche instantie en hoe komen ze in vredesnaam aan mijn naam en adres.

Als deze aanmaning wordt ingetrokken en de fout wordt erkend. Verder zou ik ook zeer graag willen worden verwijderd uit wat voor (foutief) bestand dan ook dat deze louche instantie hanteert.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 15 december 2017 om 13:56 geantwoord

Beste Ingrid,

U hoeft inderdaad niet voor iets te betalen dat u niet heeft besteld en niet heeft ontvangen. Vanzelfsprekend begrijp ik dat u dat ook zeker niet van plan bent.

Klarna is een bank die het mogelijk maakt om een online bestelling achteraf te betalen. Los daarvan bieden we ook nog andere betaaloplossingen aan, maar dat even terzijde.

Ik vermoed dat een (op dit moment nog) onbekend persoon een online bestelling heeft geplaatst, daarbij uw gegevens heeft gebruikt en gekozen heeft om de geplaatste bestelling achteraf te betalen. We komen namelijk enkel en alleen aan gegevens als die door een persoon daadwerkelijk zijn ingevuld bij het plaatsen van een bestelling.

Onze intentie is om dit spoedig en op professionele wijze op te lossen. Ik wil u daarom vriendelijk vragen om telefonisch contact op te nemen met onze veiligheidsafdeling op 020 808 20 65.

Alvast bedankt voor uw medewerking natuurlijk.

Groet, Brian

Alle klachten die gemeld zijn door BozeKlant1009