Klacht: Onterecht onder garantie uit willen komen door Samsung

op 24 juli 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Tot op heden was ik een tevreden Samsung gebruiker. Mijn Samsung A5 (2016) liet recent echter een paarse streep zien die groter werd. Deze heb ik toen via het bedrijf waar ik deze gekocht heb naar het officiele Samsung reparatiebedrijf Dynafix in Nuth laten sturen.
Nu werd daar ineens een barst geconstateerd die er niet inzat voordat ik deze verstuurde (zowel door mijzelf, mijn partner als baliemedewerker klantenservice te bevestigen) en dit werd als bewijs voor drukschade opgevoerd, waardoor de reparatie niet meer onder de garantie zou vallen.

Contact met de klantenservice van Samsung heeft tot niets geleid.
Eerst kreeg ik te horen dat als ik zelf niet kon aantonen dat er geen barst in zat dat het dan moeilijk zou worden de reparatie binnen de garantie uit te voeren (waarom ligt de bewijslast eigenlijk bij mij??).

Ik had niet meteen de goede foto’s (kun je overigens ook niet maken van je eigen mobiel). Ik heb echter de foto’s die de klantenservice van het bedrijf waar ik mijn mobiel gekocht heb (media markt) heeft gemaakt voor een eerste beoordeling kunnen achterhalen.

Vervolgens werd het op het verkeerde reparatiebedrijf gegooid waardoor Samsung niets zou kunnen betekenen. Dit bleek echter toch het juiste bedrijf te zijn geweest.
Toen werden echter ineens de foto’s niet scherp genoeg geacht en was de conclusie weer dat Samsung niets kon betekenen.
Op mijn oproep of de beide klantenservices niets zouden kunnen betekenen kreeg ik het bericht dat de onderzoekskosten voor mijn rekening komen, maar dat de reparatie kosteloos was uitgevoerd. Dit bleek echter een misverstand te zijn…

Kortom: dit voelt als onwil van de kant van Samsung om iets te willen betekenen en daarbij onrechtvaardig omdat ik zowel (inderdaad niet zo heel scherpe) foto’s heb alsmede natuurlijk mensen die kunnen bevestigen dat er geen zichtbare barst in zat (op de foto’s die Samsung(reparatiebedrijf) me als bewijs stuurde was deze evident, oftewel die had echt wel opgemerkt geworden.

Wanneer de reparatie alsnog onder de garantie kan worden uitgevoerd.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Carlo73