Klacht: Onterecht incasso

op 19 mei 2015 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Op 3 april 2009 zijn wij overgestapt van energie leverancier en vanaf die dag is de ellende met De Nederlandse Energie Maatschappij begonnen.
Wij maakten gebruik van electriciteit, geen gas.
Waar we overigens wel voorschot voor moesten betalen maandelijks.
Op 11 februari 2009 hadden wij van de N.E.M een afrekening ontvangen van de periode 10-2-2008 t/m 10-02-2009 debiteur 2000073523 en netjes betaald.
3 april nog geen 2 maanden later stappen we over op een andere energie maatschappij.
We kregen van de N.E.M over de periode van 11 februari 2009 t/m 3 april 2009 een afrekening van € 3050.86
Wij hebben natuurlijk meteen contact opgenomen met de N.E.M en alles uitgelegd.
We moesten onze nieuwe energie leverancier vragen om de correcte meterstanden door geven omdat deze daar verantwoordelijk voor was.
Dit is dus ook gebeurd, heb nog alle namen en mails.
Foto’s van de meterstanden zaten er ook bij.
We kregen géén reactie van de N.E.M, ook niet nadat we nog eens alles aangetekend hadden verstuurd.

Op 19 augustus 2009 hebben we de brief nog een keer verstuurd en wederom geen reactie.
We betalen nog steeds een voorschot voor gas.
In februari 2010 gebeld om te zeggen van de voorschotten van het gas dat ze het beëindigen en het zou telefonisch worden geregeld, echter bleek later dat het niet ging omdat we eerst moesten overstappen naar een andere leverancier, ik uitgelegd dat we geen gas gebruiken.
ze bleven erbij dat we eerst moesten overstappen om het te beëindigen.
Dat hebben we in maart 2010 dan maar gedaan.

Inmiddels waren we al een jaar bij onze nieuwe leverancier en hadden al een afrekening gehad waar de meterstanden nog lang niet waren van de standen wat de N.E.M. op 3 april 2009 had.

Op 5 mei 2010 krijgen we van Intrum Justitia een aanzegging dagvaarding.
Weer meteen contact gezocht met N.E.M en Intrum Justitia en onze nieuwe leverancier heeft ook contact gehad met Intrum Justitia en de NEM ze hebben alles uitgelegd en weer alle gegevens doorgemaild.

Op 25 juni 2010 en op 5 juli 2010 kregen we weer een dagvaarding.
Op 9 juli weer contact gezocht met Intrum Justitia en mij werd door Dhr. A beloofd dat de hele procedure werd stopgezet en ze contact opnemen met de NEM en ze ervoor zorgdragen dat wij niet aansprakelijk worden gesteld voor de foutieve standen en de hoge eindafrekening.
Onze reactie was, eindelijk iemand die wel luistert.

Tot onze schrik
Op 28 oktober 2013 krijgen we van EDR Incasso weer een aanmaning van de NEM.
Hier hebben we weer op gereageerd met een aangetekende brief en onze kopie mails en afrekeningen erbij gedaan.
Géén reactie.

Op 16 mei 2015 krijgen wederom een brief van EDR waarin staat dat we een betalingsschuld hebben bij de NEM.
Nu heb ik het helemaal gehad en ben er klaar mee, luistert en doet dan niemand iets.
Wil dit graag opgelost

Als je als klant serieus wordt genomen en het oplost zodat we dit achter ons kunnen laten, inmiddels heeft het al heel wat uren en porto gekost.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

5 jaren geleden - Geachte mevrouw Janssen,Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. Wij hebben hiervoor de energieleverancier, die de levering van ons heeft overgenomen op 4 april 2009, benaderd. Samen zijn wij op dit moment uw situatie aan het beoordelen en uitzoeken. Wij komen er zo snel mogelijk bij u op terug.Met vriendelijke groet, NLE Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht biancajanssen70

5 jaren geleden - Beste heer/mevrouw,Wij hopen dat het snel is opgelost.Met vriendelijke groet,Bianca

Bericht van NLE

5 jaren geleden - Beste mevrouw Janssen,We doen in ieder geval ons uiterste best om u zo goed en zo snel mogelijk te helpen.U hoort zo spoedig mogelijk van ons.Met vriendelijke groet, NLE Klantenservice

Bericht van NLE

5 jaren geleden - Beste mevrouw Janssen,Wij zijn op dit moment nog druk bezig om uw klacht uit te zoeken. Omdat het om een nota uit 2009 gaat, duurt dit helaas langer dan gewenst. Zodra wij meer informatie hebben, zullen wij u hier telefonisch van op de hoogte stellen.Voor nu bedanken wij u voor uw geduld.Met vriendelijke groet, NLE Klantenservice

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 17 juni 2015 om 11:01 geantwoord

Geachte mevrouw Janssen,

Onlangs heeft u bij ons een klacht ingediend. Wij stellen het op prijs te vernemen hoe klanten onze dienstverlening ervaren, op die manier zijn wij in staat onze service voortdurend te verbeteren.

Wij hebben uw verzoek reeds in behandeling genomen. Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u gebeld om telefonisch uw verzoek te bespreken. Helaas hebben wij u niet kunnen bereiken.

Allereerst willen wij aangeven dat wij het vervelend vinden dat u zo lang heeft moeten wachten op een oplossing. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.

Wij willen bij deze bevestigen dat wij overgaan op een correctie van de eindnota over de periode van 11 februari 2009 tot en met 3 april 2009. Dit doen wij aan de hand van de overeengekomen meterstanden, die u ons in 2009 heeft toegezonden.

Wij zullen u de nieuwe eindnota per e-mail toesturen, zodra deze klaar is. Wij geven u hierbij graag, als u dat wilt, telefonisch toelichting op de correctie en de eindnota. Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar [email protected] met uw telefoongegevens en tijden waarop wij u kunnen bereiken.

Verder was in onze leveringsperiode bekend dat uw gasaansluiting actief was. Hierdoor hebben wij, ondanks dat er geen verbruik was, wel kosten geïncasseerd. Dit waren het vastrecht en de netbeheerkosten. Omdat uw aansluiting actief was, was u verplicht om deze te voldoen.

Wij hebben u hiervan inmiddels ook per e-mail op de hoogte gebracht.

NLE Klantenservice

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NLE beoordeeld.

Heeft op 28 juni 2015 om 21:15 geantwoord

Beste Nederlandse Energie Maatschappij,

We zien uw reactie graag tegemoet.

Bianca Janssen

Reactie van de melder van de klacht biancajanssen70

5 jaren geleden - Beste Nederlandse Energie Maatschappij,Hoop wel dat u niet meer aankomt dat we nog iets moeten betalen na deze jaren lange ellende.We zien uw reactie graag tegemoet.Met vriendelijke groet,Bianca Janssen

Bericht van NLE

5 jaren geleden - Beste mevrouw Janssen,Wij hebben inmiddels een correctienota voor u opgesteld. Wij hebben u deze per e-mail toegestuurd. Ook vindt u in de e-mail een korte toelichting op de correctie.Als u nog vragen of opmerkingen heeft, dan horen wij dat graag. U kunt ons dan per e-mail via [email protected] laten weten op welk telefoonnummer en wanneer wij u het best kunnen bereiken.Met vriendelijke groet, NLE Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht biancajanssen70

5 jaren geleden - Beste heer/mevrouw,De oplossing vind ik schandalig, na al die jaren niet te worden aangehoord en deurwaarders te sturen, nog een afrekening durven te sturen. Ben het er helemaal niet mee eens.

Bericht van NLE

5 jaren geleden - Beste mevrouw Janssen,Wij begrijpen dat dit een vervelende situatie is.Naar aanleiding van de correctie is gebleken dat u uw daadwerkelijke verbruik ook nooit heeft afgerekend. Om deze reden is er sprake van een bijbetaling.Graag maken wij met u een belafspraak om de correctie en de eindnota te bespreken. Hiervoor kunt u een e-mail toesturen naar [email protected] U kunt ons dan laten weten op welk telefoonnummer en wanneer wij u het best kunnen bereiken. Mochten wij geen bericht van u ontvangen, dan zullen wij uw klacht sluiten.Met vriendelijke groet, NLE Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht biancajanssen70

5 jaren geleden - Beste heer/mevrouw,Ik heb u een mail gestuurd.

Bericht van NLE

5 jaren geleden - Beste mevrouw Janssen,Bedankt voor uw bericht.Wij hebben inmiddels telefonisch contact met u opgenomen. Hierin hebben wij aangegeven dat wij u eind van deze week nogmaals zullen benaderen om samen tot een oplossing te komen.Met vriendelijke groet, NLE Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door biancajanssen70