Klacht: Onterecht gefactureerd voor datagebruik buitenland

op 06 september 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Tijdens mijn verblijf in het buitenland zijn er kosten voor internet buiten de bundel in rekening gebracht terwijl de dataverbinding van de mobiele telefoon was uitgeschakeld. Ik heb hierover contact opgenomen met de klantenservice maar zij draaien om dit feit heen en willen dit probleem niet erkennen. Ik heb nu 2 facturen met hoge kosten buiten de bundel. In het geval van de eerste factuur zijn de kosten gedeeltelijk ook daadwerkelijk gemaakt, in het geval van de tweede factuur kunnen deze kosten onmogelijk gemaakt zijn omdat gedurende deze periode de dataverbinding was uitgeschakeld. Een medereiziger die ook een Youfone abonnement heeft heeft precies hetzelfde probleem. Ik heb hierdoor volledig geen vertrouwen meer in de facturatie van Youfone.

Wanneer de kosten voor gebruik van data buiten de bundel in het buitenland worden kwijtgescholden en het betaalde bedrag wordt gerestitueerd.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 14 september 2017 om 12:51 geantwoord

Heeft op 14 september 2017 om 13:06 geantwoord

Beste Quinn,

Bedankt voor je reactie.

Hoe kan er verbruik plaatsvinden als de dataverbinding is uitgeschakeld? Mijn broertje, die op mijn aanraden ook bij Youfone zit, heeft met een ander toestel (ook met dataverbinding uitgeschakeld) precies dezelfde klacht. Dit kan dus niet uitsluitend aan mijn toestel liggen. In beide gevallen gaat het om Android toestellen. Een Samsung Galaxy S5 in mijn geval en een Samsung Galaxy S7 in het geval van mijn broertje. Ik heb ook vergelijkbare klachten van andere klanten gelezen. Wellicht geeft het buitenlandse netwerk verbruik door terwijl dit niet heeft plaatsgevonden. Of wellicht ligt het toch aan de software op het toestel. Naar mijn mening zou hier toch naar moeten worden gekeken omdat de klant in beide gevallen niet kan voorkomen dat er data wordt verbruikt. Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb verbruikt. Ik wil in het buitenland gewoon bereikbaar zijn en het uitschakelen van de dataverbinding zou toch voldoende moeten zijn om ongewenste kosten te voorkomen. Ik ga binnenkort weer naar het buitenland en wil geen ongewenste kosten maken. Wat is nu de oplossing?

Met vriendelijke groet

Reactie van de melder van de klacht ergotsydney

1 week geleden - Waarom deze klacht is gemarkeerd als opgelost is voor mij een raadsel. Deze klacht is tot op heden onbehandeld en dus zeker niet opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door ergotsydney