Klacht: onterecht dataverbruik in rekening gebracht

op 24 oktober 2017 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

op mijn rekening is over de periode van 15 september tot en met 23 september 11 keer 0,1 MB data verbruik in rekening gebracht. Ook voor de volgende periode zal er nog een keer 0,1 MB verbruik verrekend gaan worden. In de betreffende periode ben ik in Indonesië op vakantie geweest waarbij ik er zeker van ben dat data verbruik uit heeft gestaan. Uit navraag blijkt dat You Phone niet kan nagaan waar het verbruik in zit. Dit zou om privacy redenen niet kunnen. Zelf heb ik echter geen mogelijkheid het tegendeel te bewijzen hoewel ik zelf er van overtuigd ben gaan data verbruikt te hebben. Dit voelt niet goed. Het gegeven dat het steeds om hetzelfde 0,1 data verbruik gaat geeft het vermoeden dat het om een technische fout gaat. Als consument is het niet te verteren dat dit niet te achterhalen is en dat daarmee de provider kosten in rekening kan brengen zonder aantoonbare onderbouwing van het verbruik. Hierbij verzoek ik om terug betaling van het onterecht in rekening gebrachte dataverbruik.

Met vriendelijke groet
Elles Swinkels

bij terugbetaling van deze factuur met uitleg van de oorzaak.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 31 oktober 2017 om 10:22 geantwoord

Heeft op 31 oktober 2017 om 21:37 geantwoord

Dit is geen oplossing. Geef me hulp hoe ik wel aan de gewenste informatie kan komen. Hoe kan ik checken dat de netwerkinformatie correct is?

Alle klachten die gemeld zijn door E.Swinkels