Klacht: Onterecht data verbruik in rekening gebracht in de VS

op 22 september 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Voordat het vliegtuig vertrok naar de VS heb ik mijn mobiel internet en roaming uitgeschakeld.
Toen ik tijdens de reis op de Youfone app checkte zag ik tot mijn verbazing dat er steeds meer data in rekening werd gebracht tot momenteel €10,25.
Hierover heb ik contact gehad met de helpdesk via de mail deze stuurden deze reactie:

“Zelfs als mobiel internet uitstaat kan er dataverkeer plaatsvinden zolang “roaming” aanstaat en/of als het toestel contact kan maken met portalmmm.nl.

Ik adviseer je om bovengenoemd uit te zetten en portalmmm.nl weg te halen bij de instellingen.”

Ten eerste lijkt het mij technisch onmogelijk. Om er zeker van te zijn heb ik alles waar portalmmm.nl stond verandert naar iets willekeurigs anders of verwijderd. Toch liep het dataverbruik op.

Toch vind ik het gek dat mijn reisgenoten welke hier geen last van hebben waarover ook iemand die ook op het KPN netwerk zit. Deze hebben enkel het mobiel netwerk uitgeschakeld.

Toen ik een mail stuurde waarin ik uitlegde dat ik de procedure heb gevolgd welke op de Youfone site staat (mobiel netwerk uitschakelen) en dat ik graag wil dat de kosten niet verder oplopen en de reeds gemaakt kosten terugkrijg, kreeg ik letterlijk de volgende reactie:

“Youfone is niet verantwoordelijk voor de instellingen van je telefoon. Deze dien je zelf in te stellen. Verder dien je zelf ook het verbruik in de gaten te houden.”

Het lijkt mij hier duidelijk om een gebrek aan de kant van Youfone. Deze klacht ben ik al meerdere keren tegengekomen op klacht.nl

Graag geen onterechte kosten meer in rekening gebracht en de onterechte kosten terugkrijgen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 22 september 2017 om 10:41 geantwoord

Heeft op 22 september 2017 om 14:51 geantwoord

Het lijkt mij geen goede oplossing om helemaal niet meer bereikbaar te zijn.
Mijn reisgenoten hebben allemaal hetzelfde besturingssysteem en versie en hebben geen last van onterecht in rekening gebrachte data.

Alle klachten die gemeld zijn door Ruudvd