Klacht: Onterecht afgesloten

op 31 mei 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Geachte klacht.nl,

Ik ben onterecht afgesloten door oxxio nederland. Ik ben een student en in februari heeft mijn school een kleine fout gemaakt waardoor Duo dacht dat ik geen recht meer had op studiefinanciering wat niet waar bleek te zijn. Deze fout is in 2 dagen recht gezet maar heb toen wel een maand geen inkomen gehad en heb een maand moeten wachten op mijn studie. Ik ben die maand achter komen te lopen met betalingen maar heb dat netjes op tijd via de mail laten weten en uitstel van betaling gevaagd en dat dus ook bij Oxxio. Oxxio ging hiermee akkoord en vertelde mij wel dat het waarschijnlijk toch naar Das incasso bureau zou gaan maar dat als ik op tijd betaalde er geen problemen zouden moeten zijn. Ik heb mij daar aangehouden en heb toen een afspraak gemaakt met das incasso en ook een betaling gedaan aan Oxxio. Das incasso bureau heeft mij toen laten weten dat ik op tijd was met de betaling en dat ze aan oxxio zouden doorgeven dat afsluiten niet nodig was. Nu blijkt dat ik 28 april ben afgesloten en dat terwijl ik die maand zelfs nog 2 betaling heb gedaan aan Oxxio en Das incasso. Ik heb me netjes aan me afspraak gehouden en betaalt. Ik heb op dit moment alleen een bedrag open staan van 28 euro en me eindafrekening die maar 24 euro is. Ik heb contact opgenomen met Oxxio en oxxio zeg dat das incasso hun heeft laten weten dat ik niet betaalde en over moesten gaan tot afsluiten echter Das incasso beweerd dat ze via een code hebben laten weten dat ik een betalingsafspraak heb gemaakt en een betaling heb gedaan. Ik wordt van de hak naar de tak gestuurd en oxxio zegt dat ik me maar opnieuw zal moeten aanmelden en dus dubbel borg moet betalen. Ik ben een alleenstaande moeder van een dochter van 21 maanden oud en kan bij niemand terecht mijn energie wordt nu volledig afgesloten en dat terwijl ik me netjes aan me afspraak heb gehouden en betaald heb. Zonder gas en licht zal ik niet voor mijn dochter kunnen zorgen en heb nu ook niet het geld weer dubbel waarborg te moeten betalen terwijl mijn waarborg over 3 maanden uitbetaald zal worden. Das incasso bureau heeft mij laten weten dat zij ook niet begrijpen wat er gebeurd is en dat dit niet de normale gang van zaken is. Das incasso bureau heeft nu zelf ook de vraag gesteld aan Oxxio want dit is volgens hun ook niet de normale gang van zaken. Nogmaals ik heb een dochter van 21 maanden oud en kan nergens terecht ik heb me netjes gehouden aan me afspraak en betaald. Ik hoop dat ik via deze weg geholpen al worden want ben ten einde raad ook zal ik een advocaat raadplegen en hopen dat dat wat zal helpen. Als ik niet betaald zou hebben zou ik dit volkomen begrijpen maar dat is niet het geval.

Mvg,
L.loefstop

Ik zal tevreden zijn wanneer deze fout hersteld zal worden of ik mij desnoods opnieuw moet aanmelden maar dat ik niet weer opnieuw borg hoef te betalen aangezien dat uitgekeerd zal worden want heb geen hoge bedragen open staan en geen hoge eindafrekening. Het borg dat nu uitbetaald zal worden binnen 3 maanden kan desnoods worden gehouden voor borg voor een nieuwe aanmelding. Ik hoop echt dat hier wat aangedaan zal worden nogmaals zou ik niet hebben betaald zou ik het begrijpen maar ik wordt nu voorgelogen door Oxxio nederland of door Das incasso bureau.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht L.Loefstop

5 jaren geleden - Bedankt!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 12 juni 2015 om 13:27 geantwoord

Beste L.Loefstop,

Oxxio heeft je waarborg verrekend met openstaande posten en het restant op 11 juni 2015 aan je overgemaakt. Het is dus niet mogelijk om je waarborg om te zetten naar een eventuele nieuwe aanmelding omdat deze al is verrekend. Je kunt je opnieuw aanmelden en dan zul je waarschijnlijk inderdaad met een verzoek om betaling van een waarborg worden geconfronteerd of een leverancier zoeken die geen waarborg van je vraagt. Je geeft immers aan dat je dit niet kunt missen.

Wij gaan ervan uit dat wij je hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

Tess
Oxxio Nederland bv

Reactie van de melder van de klacht L.Loefstop

5 jaren geleden - Geachte Oxxio,Het probleem is niet opgelost aangezien jullie mijn borg geven verrekend met een bedrag wat wl betaald is aan das. Das incasso heeft jullie nu weer een vraag moeten stellen waarom jullie niet gewoon even in jullie systeem kijken en dan zouden zien dat het bedrag cab 180 bij das incasso al betaald is sinds 28 mei. Dus nogmaals zou fijn zijn als alles nu is goed gedaan zal worden en ik het betaalde bedrag terug kriijg!!!Alvast hartelijk bedankt!

Bericht van Oxxio

5 jaren geleden - Beste L.Loefstop,Oxxio heeft contact opgenomen met DAS, zodat het teveel betaalde, minus de incassokosten, aan je wordt terugbetaald door DAS.Wij gaan ervan uit dat wij je hiermee van dienst zijn geweest.Met vriendelijke groet,Tess Oxxio Nederland bv

Reactie van de melder van de klacht L.Loefstop

5 jaren geleden - deoxxiomedewerker reageerde op juni 17th, 2015 at 09:20 Beste L.Loefstop, Oxxio heeft contact opgenomen met DAS, zodat het teveel betaalde, minus de incassokosten, aan je wordt terugbetaald door DAS. Wij gaan ervan uit dat wij je hiermee van dienst zijn geweest. Met vriendelijke groet, Tess Oxxio Nederland bvGeachte klacht.nl Een tijd terug heb ik een klacht ingediend over Oxxio. Zoals u kunt zien in de laatste reactie van Oxxio zou dit probleem nu al opgelost moeten zijn. Dat is 17 juni niet gebeurd. Na contact te hebben opgenomen met Das vond Das incasso bureau dat ze niks hoefde over te maken omdat ze op reactie van Oxxio wachtte om te weten dat dat bedrag verrekend is met mijn borg. In die zelfde week heb ok contact opgenomen met Oxxio omdat ik niet snapte waarom Das incasso bureau nog niet op de hoogte was, de persoon die ik toen aan de telefoon Had heeft toen contact opgenomen met Das en het bedrag van 180 euro min incasso kosten zou de dag erna de vrijdag dus terug gestort worden naar oxxio. 24 juni heb ik nogmaals contact opgenomen met Oxxio om te vragen of dit ook daadwerkelijk gebeurt is en er is mij toen verteld dat er een bedrag van 83 euro ontvangen is en dat het bedrag binnen 3 weken op mijn rekening zou staan. Van wat ik weet zij d incasso kosten 40 euro dus al zou er twee maal incasso kosten vanaf gehaalt worden dan hoort er een bedrag van 100 euro over te blijven ma goed dat heb ik uiteindelijk maar gelaten. Nu bel ik vandaag 9 juli en wordt mij verteld dat er helemaal niks over gemaakt naar Oxxio en dat hun nu weer intern contact moet worden opgenomen met Das incasso. Hoe kan mij 24 juni verteld worden dat er een bedrag van 83 euro is ontvangen waarvan ik nog contact heb met das om te vragen waarom dat bedrag zo laag is en dat mij nu wordt verteld dat er niks ontvangen is. Het is duidelijk dat er tegen mij wordt gelogen van beide kanten ik ben het nu zat van de hak naar de tak gestuurd te worden. Oxxio plaats een reactie op klacht.nl maar Oxxio heeft zich daar niet aan gehouden weer. Het kan niet zijn dat jullie juni nog zeggen dat ik daar recht op heb en de maand erna niet meer dat is onmogelijk. Ik wil het dubbel betaalde bedrag terug!Mvg, Ludchanette Loefstop

Alle klachten die gemeld zijn door L.Loefstop