Klacht: onterecht aanmaningskosten in rekening gebracht

op 12 september 2017 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Op 4 juni heb ik voor het eerst een bestelling geplaatst bij Bon prix en aangegeven dat ik achteraf per factuur wilde betalen.
Een artikel heb ik gehouden en de rest teruggestuurd in afwachting van de ontvangst van de factuur met betalingsgegevens. Een ontvangstbericht van de retouren heb ik niet ontvangen. Ook de factuur bleef uit. Totdat ik een herinnering kreeg met een bedrag erop dat overeen kwam met het artikel incl. verzendkosten, verhoogd met aanmaningskosten van € 10,00. Dit was onterecht omdat er geen factuur aan vooraf gegaan is.
Aangezien dit de eerste betaalmogelijkheid was met de juiste betaalgegevens om een overschrijving te kunnen doen, heb ik deze dan ook direct betaald en het bedrag voor het artikel en de verzendkosten voldaan.
Nu heb ik al twee maal een bericht ontvangen waarin ik verzocht wordt om de aanmaningskosten te betalen, inmiddels verhoogd naar € 40,00. Na de eerste keer heb ik gebeld en er zou naar gekeken worden. Vandaag kwam de tweede brief. Ik heb nu een e-mail naar bon prix gestuurd met verzoek deze onterechte vordering in te trekken.

Als er een excuus komt van Bon Prix en zij bevestigen dat ze een fout gemaakt hebben door te verzuimen een factuur te sturen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 16 september 2017 om 10:21 geantwoord

Beste mevrouw Geers, u hebt een vraag over een eerste herinnering. Deze werd per e-mail verstuurd op 4 juli. Bij uitblijvende betaling behoudt bonprix zich het recht voor aanmaningskosten in rekening te brengen.Omdat het de eerste keer is dat de betaling te laat wordt uitgevoerd stellen wij u voor € 20,00 kosten te voldoen voor 26 september. De resterende kosten van € 20,00 zullen dan uitzonderlijk worden afgeboekt. Het team van bonprix

Heeft op 18 september 2017 om 11:36 geantwoord

Ik kan hier niet mee akkoord gaan omdat de oorzaak bij Bon Prix ligt.
Onderstaande heb ik ze dan ook gemaild:
Geachte mevrouw,
> Als u bij de levering had aangegeven dat ik zelf het bedrag moest uitrekenen, had ik zeker betaald. Maar dan had ik wel uw bankgegevens nodig. Er zat alleen een pakbon bij de levering. Geen factuur. (In de bestelbevestiging stond dit ook niet).
> Of u had na aflevering een betalingsverzoek met een factuur via e-mail kunnen sturen.
> Het eerste betalingsverzoek kwam via e-mail als een herinnering met een directe verhoging van kosten. Toen had ik eindelijk de juiste gegevens en heb ik direct betaald. U kunt mij dus geen nalatigheid verwijten.
> Overigens, het feit dat u nu wel aanmaningen per post verstuurd strookt niet met uw argumenten inzake het milieu.
> Ik verwacht van u een creditering voor het openstaande bedrag van de aanmaningskosten van € 40,00 en een bevestiging dat u mijn gegevens uit uw systeem verwijderd heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door lisegeers