Klacht: Onrechtvaardig behandeld

op 12 mei 2016 over Connexxion in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Connexion,

Tijdens mijn rit met de N30 om 03:46 uur richting mijn nieuwe baan, was ik er niet van bewust dat mijn ov een saldo had van -0,50 cent. Bij het inchecken had ik muziekoortjes in, waardoor ik niet door had dat ik een saldo had van – 0,50 cent. Toen ik zat werd ik door een controleur aangesproken en die vertelde mij dat mijn ov een apart geluidje maakte en wilde hem daarom controleren. Ik begreep eerst niet wat hij bedoelde maar gaf hem gelijk mijn ov omdat ik verbaasd was om het feit wat de controleur zei. Geen saldo leek mij sterk gezien al mijn reiskosten worden vergoed doordat ik nachtdiensten werk.( ik dacht dat ik juist nog 0,50 cent had en dat ik op Schiphol m’n Ov weer kon laden). Ik heb dus zeker geen baat bij het rijden zonder geld op mijn Ov. De controleur vertelde mij dat ik bij de schiphol uit moest stappen zodat ik het geld kon pinnen. Bij de eindhalte vertelde de controleur mij dat als ik het bedrag meteen zou betalen ik maar 25 euro hoefte te betalen en anders een bedrag van 54 moest betalen als ik het niet op dat moment zou betalen. Ik vertelde de controleur dat ik even geld moest pinnen bij de bank hij vond het goed maar zei dat hij wel alvast een bonnetje zou maken en zodra ik het bedrag kon pinnen, hij het bonnetje gewoon ongedaan maakt aangezien ik het nog snel moest overmaken van m’n spaarrekeing naar m’n normale betaalrekening. Ik ben dus netjes gaan wachten totdat de controleur klaar was met zijn apparaatje waar hij mee bezig was. Ik gaf hem al aan dat ik haast had maar hij zei dat ik even moest wachten. Meneer die vertelde mij dat hij mee moest lopen naar een bankautomaat maar dat ik even moest wachten omdat hij bezig was met zijn apparaatje. Ik vond dit al erg vreemd en intimiderend dat iemand midden in de nacht mee moet lopen naar een bank automaat.

Door deze gebeurtenis was ik ook nog eens te laat gekomen op mijn werk.

Tot mijn schrik en verbazing vertelde hij mij dat hij nu al het bonnetje had afgeschreven en ik alsnog het bedrag van 54 euro moet betalen terwijl hij mij eerste vertelde dat ik mijn geld kon pinnen en dus maar 25 hoef te betalen en hij daarna het geen wat hij noteerde op het apparaatje zou wissen want dat was ook de reden waarom de controleur bij Schiphol met mij uitstapte, juist om te kunnen pinnen bij een bank automaat, maar nadat hij het bonnetje had gemaakt sprak hij zichzelf tegen en moest ik volgens hem zelf connexion berichten. Ik ben door deze controleur te laat gekomen op mijn nieuwe baan. Ik heb het idee dat deze man mijn tijd heeft verspild en ik ben door hem te laat gekomen op mijn eerste werk week, want als hij alleen de bon wilde afschrijven kon hij dat ook gewoon in de bus doen en niet met mij de belofte maken dat hij zelf het bonnetje zou vernietigen en ik het geld mocht pinnen. Ik ben daarna boos weggelopen en had geen fijne dag op mijn eerste werk week omdat dit ervoor heeft gezorgd dat ik te laat was op mijn werk en ik niet wist dat Connexion zo met zijn passagiers omgaat.

Wanneer het gehele bedrag kwijtgescholden wordt aangezien ik onterecht behandelt ben door jullie personeel en ook door hen nog eens te laat op werk was.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Connexxion

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Connexxion nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Chabatina