Klacht: Onoplettend en gevaarlijk

op 13 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op 11-09-2017 rond 14:15 stapte ik bij halte Raadhuis in Katwijk op de bus 37 richting Leiden. De buschauffeur keek een voetbalwedstrijd op zijn mobieltje gedurende ieder moment dat wij even stilstonden onderweg. Terwijl wij halte Posthof in Leiden naderden, drukte ik op de stop-knop om uit te stappen. De chaffeur reed echter door tot Corpus voor ik eruit kon. Zonder iets te zeggen werd de deur open gezet.

Op 12-09-2017 stapten mijn klasgenoot en ik bij halte Raadhuis rond 07:55 op bus 30 richting Leiden. De chauffeur was dezelfde als de chauffeur van 11-09-2017 van bus 37. Het was erg druk dus een paar mensen konden niet achter de gele lijn staan. Na enkele minuten was deze chauffeur nog niet weggereden en het werd erg warm. Een jongen kreeg het erg benauwd en vroeg of de deur open mocht, geen reactie. Na een minuut of 5 waren wij nog steeds niet vertrokken en kwam de bus 30 richting Leiden aangereden. Een aantal mensen wilden graag uitstappen om hier op te stappen, weer werd er gevraagd of de deur open mocht.
Nu antwoordde de chauffeur door de intercom: ‘Nee. Ik rijd niet weg voor jullie opschuiven, dus blijf niet als een zoutzak staan’.
Wij vertrokken rond 08:05

Het feit dat er mensen melden benauwd te worden of de bus uit willen om op tijd op hun werk te komen, vind ik erg onnodig. Vooral omdat ik denk dat een chauffeur er voor is om alles soepel te laten verlopen.

Wanneer de chauffeur in kwestie aangesproken wordt op zijn gedrag. Wat had er gebeurd als de jongen van 12-09-2017 in paniek was geraakt? Of onwel was geworden?
Op 11-09-2017 ben ik een half uur te laat op mijn afspraak gekomen, dit had ook iets erg belangrijks kunnen zijn.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 13:39 geantwoord

Beste Laura.Schaap,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Je reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

^JP
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Laura.schaap