Klacht: Onnodige blokkades en kosten en ongemak voor ons

op 22 mei 2020 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Goedendag,

Betreft Klantnummer: 4181754

Hierbij willen wij een klacht indienen met betrekking tot het feit dat wij 3 maal een blokkade hebben gehad op onze email en een maal op onze internetverbinding, en dat deze achteraf niet nodig waren geweest.

Eind oktober 2019 werd onze e-mail geblokkeerd omdat er volgens jullie spam werd verstuurd, Samen met een medewerker hebben wij de wachtwoorden van mijn Ziggo, Webmail en in ons eigen e-mail programma gewijzigd, en onze e-mailadressen gewijzigd van Chello.nl naar Ziggo.nl (blokkade ging eraf)

Op 6 november 2019 een internet blokkade, weer werd als reden spam versturing aangegeven.
Na diverse telefoontjes waarbij zelfs nog gezegd werd, zet Windows er maar opnieuw op, kregen wij te horen dat de PC naar een professionele winkel moest, en gescand moest worden op virussen, het rapport zou dan naar jullie moeten,dit hebben wij gedaan.

13 november de pc opgehaald, geen problemen gevonden, gebeld met de helpdesk en door gegeven wat de uitkomst was en dat wij een rapport hiervan hadden, of wij dit op moesten sturen, dit was niet nodig, meteen na het telefoontje hadden wij weer internet toegang?

Wij hebben €50.00 betaald voor een scan van onze pc, en dan is een rapport niet nodig?
Ook hebben wij 1 week lang via de bibliotheek moeten telebankieren, daarnaast ook nog belangrijke e-mails gemist.

4 mei 2020 Blokkade e-mail met weer als reden spam versturing, WW weer gewijzigd, en blokkade werd opgeheven.

5 mei 2020, zonder dat wij een e-mail programma hadden, (deze hadden wij verwijderd)
Weer een blokkade, en ja hoor weer spam versturing werd er gezegd, dus maar weer eens de WW gewijzigd en blokkade werd weer opgeheven

11 mei kregen wij een telefoontje van de klantenservice met de vraag of wij nog e-mail problemen hadden met onze e-mail? De medewerker vroeg ons of wij gebruik maakte van een VPN verbinding? Geen idee wat dit was, op de vraag “waar kunnen wij dit nakijken had de medewerker geen idee”

Na zelf uitgezocht te hebben wat een VPN verbinding inhoud, en gekeken of wij die hadden, blijkt deze standaard aan te staan in Windows 10, deze stond dus aan bij ons.

Gebelde met de klantenservice, gesproken met Madelon de Jong, zij wist direct dat dit het probleem is geweest van al onze blokkades.

Naar onze mening had dit zeer zeker bekend moeten zijn bij de helpdesk medewerkers die wij zo vaak aan de telefoon hebben gehad, en al helemaal bij de afdeling abuse zouden zij hiervan op de hoogte moeten zijn.

Uiteraard verwachten wij een compensatie voor het feit dat de pc onnodig gescand is voor €50.00 en wij 1 week naar de bibliotheek moesten voor onze bankzaken, en verder ongemak zoals belangrijke gemiste e-mail en eindeloze telefoontjes met de helpdesk.

In afwachting van uw antwoord,
Dhr. en mevr. C.van Kooij

Wanneer Ziggo op zijn minst een compensatie van 50 euro bied voor het onnodig scannen van onze PC.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fam van Kooij