Klacht: Onmogelijke overstaptijd

op 19 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte,

Belachelijk, dat vind ik de nieuwe dienstregeling die sinds 10 december is ingevoerd. Het zal gerust voor veel mensen een verbetering zijn. Maar een beetje rekening houden met anderen is niet zo veel gevraagd.

Even een kleine beschrijving van de situatie. De overstaptijd in Echt van buslijn 61 (en lijn 60) op de trein naar Sittard is slechts 3 minuten. Daarbij moet vermeld worden dat om het station te betreden slagbomen zijn. Deze slagbomen gaan omlaag als er een trein naar het zuiden (dus naar bijv. Sittard langs komt) langskomt. Als de sprinter in Echt dus op tijd vertrekt dan wil dit zeggen dat de overstaptijd niet eens meer 3 minuten bedraagt. Al een heerlijk begin van je ochtend als je de trein mist en een half uur moet wachten. De dag wordt gewoon nog beter op de terugweg (en dat is sarcastisch). Weer een overstaptijd van amper 3 minuten. Dit keer vanuit de trein om de bus naar huis te halen. De buslijn 61 rijdt slechts één keer (!!) in het uur. Het is bewonderenswaardig hoe vaak ik sinds de nieuwe dienstregeling al heb meegemaakt en gehoord dat mensen de bus zagen wegrijden terwijl de trein net aankwam. Daar sta je dan, op station Echt, waar niks anders is dan een zielig bushokje. Daar in dat zielig bushokje mag je vervolgens bijna één uur wachten op de volgende bus.

Beste Arriva, ik wil mijn mening met al mijn liefde bijstellen. Maar zo krijgt Arriva geen blije reizigers. Dus, wat gaan we hier aan doen?!

Ohja en het mooie, ik verwacht hier nooit een reactie op. En Waarom niet? Dat is Arriva naar mijn mening, geen reactie. Hopelijk kunnen jullie me verbazen en in ieder geval laten weten dat jullie deze KLACHT hebben ontvangen.

Met gefrustreerde groetjes

Een aantal extra minuten overstaptijd is geen overbodige luxe

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 december 2017 om 17:38 geantwoord

Beste LotteW,

Jammer om te lezen dat de nieuwe dienstregeling geen verbetering voor jou is.

Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Wat voor de één een verbetering is, is voor de andere juist een verslechtering.

Ik stuur je klacht intern door zodat er naar lijn 61, 60 en de aansluitingen gekeken wordt.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door LotteW