Klacht: Onmogelijk om reis te wijzigen

op 13 januari 2014 over Pelikaan Reizen in de categorie Reizen Algemeen

Wij hebben een verrassingreisje voor onze ouders geboekt. Hierbij stond aangegeven dat als de vluchttijden erg ongunstig zouden zijn men met ons contact zou zoeken om eventueel de data aan te passen.
Echter kregen wij plots de boeking binnen met een terugreis om 7 uur ’s ochtends. Wij vonden dit geen gunstige tijd en hadden wel verwacht dat er contact met ons gezocht zou worden.
Echter was men er bij Suntip van mening dat dit een uitstekend tijdstip is en wijzigen was totaal onmogelijk.
Hierop besloten wij zelf een extra nacht te boeken en een extra terugvlucht. Tjsah, van Suntip bleek geen enkele medewerking mogelijk helaas.
Deze stonden geboekt voor 13 op 14, 14 op 15 en door onszelf bijgeboekt van 15 op 16 januari.

Helaas is onze oma zaterdagnacht overleden. Dus wij wilden de reis graag aanpassen naar een latere datum. (een annuleringsverzekering bleek in dit geval geen oplossing te kunnen bieden aangezien zij in een verzorgingstehuis zit en dit als annuleringsreden niet wordt erkend).
Dus contact gezocht met het hotel. Wijzigen bleek geen enkel probleem. Ze hadden alleen een aangepaste voucher nodig.
Booking.com gebeld (voor die laatste nacht) en die begrepen ons helemaal en hebben zelfs zonder extra kosten de wijziging voor ons geregeld.
Daarna Suntip bellen. Wederom bleek er geen enkele medewerking mogelijk. Wijzigen kon niet. Alleen annuleren (wat Suntip toen maar zelf heeft besloten te doen, gezien de email die volgde) en opnieuw boeken voor volledig nieuwe kosten.
De website van Suntip geeft aan dat je voor annuleren en wijzigen contact op moet nemen met de klantenservice. Dit wekt de indruk dat wijzigen mogelijk zou moeten zijn.
En als daar eventuele wijzigingskosten aan gezeten hadden dan hadden wij hier geen enkele moeite mee gehad.
Echter is er wederom van medewerking totaal geen sprake.
Dit valt ons heel erg tegen.

Een kostenloze wijziging naar ergens in de maand februari.
En een vlotte reaktie op deze mail.
Daarna kan ik een mening geven over Pelikaan, want op het moment is deze niet zo positief.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pelikaan Reizen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Aniquev@live.nl