Klacht: Onklantvriendelijk en gastvrij

op 23 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De buschauffeur van buslijn 87 richting kralingse zoom in bus 8358 vond het kennelijk nodig om met muziek oordopjes in zijn oren te zitten gedurende de rit. Hierdoor had de chauffeur niet in de gaten dat de ruitenwisser luidruchtig op een droge vooruit aan het schrapen was. Door de oordoppen hoorde de chauffeur het verzoek van de passagiers niet en moest er nota bene een oudere dame naar voren stappen om tot 3x de aandacht van de chauffeur te krijgen. Verder was het een onprettige rit omdat de bus tijdens het langzaam rijden reed alsof de chauffeur de koppeling niet goed aanvoelde en daardoor constant schokkend versnelde of vertraagde.

Ten eerste vind ik het erg onprofessioneel en gevaarlijk dat er een chauffeur met oordopjes zit. Dus ik denk dat dat een goed punt is om mee te beginnen.
Ik ben tevreden als mijn klacht serieus genomen wordt en jullie maatregelen treffen om dit te kunnen voorkomen in de toekomst.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste Peter, Jammer om te lezen dat je een onprettige reis hebt ervaren met lijn 87. Ik wil er graag intern melding van maken bij de teammanager in de regio zodat deze ervaring besproken kan worden. Zou je nog aan kunnen geven hoe laat je ingestapt bent en bij welke halte? Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht PetervdLinden

6 maanden geleden - Ik ben rond 11:48 ingestapt op bushalte Maaslaan

Arriva

Heeft op 23 juni 2016 om 12:02 geantwoord

Beste Peter,

Bedankt voor de toelichting. Ik heb je melding intern doorgestuurd naar de teammanager in de regio zodat er hoor en wederhoor toegepast kan worden. Nogmaals vind ik het jammer om te lezen dat je ervaren hebt dat de reis niet zo prettig is geweest en jullie in eerste instantie geen aandacht van de buschauffeur kregen. Excuses voor het ervaren ongemak en ik hoop dat je in de toekomst verbetering zult ervaren.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door PetervdLinden