Klacht: Onjuiste en niet uit te leggen jaarafrekening

op 01 juli 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Wij hebben een jaarafrekening gekregen die niet klopt! Er staan bedragen in die van het vorige jaar was, die reeds betaald is!! Ook blijken de meterstanden niet te kloppen, zo zit er b.v. een hiaat in de meterstanden.
Wij hebben al meerdere keren gebeld met de klantenservice, die geven toe dat er vreemde zaken in staan, maar kunnen het niet uitleggen.

Onze jaarnota is bijna 800 euro meer dan vorig jaar!! dit terwijl we geen wasdroger meer gebruiken en een nieuwe CV ketel hebben laten installeren. 2014-2015 was het 1909,56 en in 2015-2016 is het 2746,95.

Tevens hebben wij twee mails ontvangen waar het geheel alleen maar onduidelijker door wordt!! Ook dat geven de medewerkers van de service desk toe.

Wij willen graag een duidelijk jaarafrekening, zonder allerlei bedragen die uit het vorige jaar komen, die wij reeds betaald hebben.

Wij hebben de jaarrekening inmiddels aan meerdere mensen laten zien, die er verstand van hebben. Deze geven allemaal aan dat die rekening aan alle kanten niet klopt!!

Wij zijn tevreden wanneer we betalen wat we verbruikt hebben!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 04 juli 2016 om 15:07 geantwoord

Beste heer,

Graag reageer ik op jouw klacht van 1 juli 2016.

Het is heel begrijpelijk dat je een duidelijke en een correcte jaarnota van ons wil ontvangen. Ik heb het één en ander voor je gecontroleerd en het lijkt er inderdaad op dat we fouten hebben gemaakt bij het opstellen van de nota. Het ziet ernaar uit dat we de netbeheerderskosten over de periode 2014/2015 dubbel in rekening hebben gebracht en dat we geschatte standen hebben gebruikt. Natuurlijk zoek ik dit graag verder voor je uit. Om na te gaan of de gebruikte standen corresponderen met de huidige standen, ontvang ik graag foto's van de meters. Wil je deze toesturen aan online@oxxio.nl? Je kan mijn naam in het onderwerp vermelden. Zodra ik dit van je heb ontvangen, ga ik er verder mee aan de slag.

Vriendelijke groet,

Marije
Oxxio Webcare

Heeft op 06 juli 2016 om 15:20 geantwoord

Nou staat er dat het is opgelost maar er is nog helemaal niets opgelost! Ik heb de meterstanden op de foto gezet en doorgestuurd en nu is het afwachten of ik nog wat hoor. Ik zit namelijk nog steeds te wachten op een belletje van een medewerkster van de klantenservice! (vorige week vrijdagmiddag).

Reactie van de melder van de klacht jaarrekening

6 maanden geleden - Nog een klachtwaardig vind ik dat als een nota niet klopt dat de medewerkers van klantenservice de arrogantie hebben om te doen alsof zij de nota wel snappen en dan gewoon de hoorn erop gooien. Zij sturen mij mails met een uitleg die te zot voor woorden is. Elke keer dat je belt krijg je een andere medewerker aan de telefoon en zetten je dan rustig 15 minuten in de wacht om vervolgens tegen mij weer te zeggen dat de nota wel klopt! Met andere woorden bepalen de medewerkers van de klantenservice of je klacht gegrond is (hebben hun verstand van boekhouding?). Ik ben van mening dat een gegronde klacht over de inhoud van een nota niet met een medewerker van klantenservice kan worden afgedaan maar met een persoon die de rekening ook daadwerkelijk opmaakt!

Alle klachten die gemeld zijn door jaarrekening