Klacht: Onjuist factuur

op 05 juli 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

De 1ste 2 maanden was prima. Ik hoefde niet veel te betalen maar 14 euro in de maand. Tot mijn grote verbazing kreeg ik in de 3de maand een sms dat mijn mijn abbonement werd afgesloten en ik niet meer kon bellen, smsen en internetten omdat ik er al te veel overheen was gegaan. Ik had mijn telefoon niet anders gebruikt dan in de 1ste 2 maanden. Ik had youfone gebeld, een hele aardige man, en die zei dat dit inderdaad wel heel veel was en heeft gelijk een dataplafon ingesteld. Ik moest terugbellen wanneer ik mijn factuur binnen had omdat ze dan konden kijken wat er fout was gegaan. Vandaag heb ik weer gebeld. Ik kreeg een mevrouw aan de telefoon, totaal niet klantvriendelijk, ze vertelde mij dat het factuur klopte en dat ik gewoon niet goed heb opgelet. Ik legde haar uit dat mijn telefoon altijd op wifi zit en mijn vliegtuigstand altijd aan staat tenzij ik moet bellen. Ik had volgends haar mijn telefoon niet goed ingesteld. Met andere woorden was het mijn eigen schuld. Ik heb mijn factuur bekeken en bepaalde data’s en tijden bekeken. Zo heb ik op een nacht van maandag op dinsdag om 4.20 uur 56 mb verbruikt terwijl ik ten 1ste lag te slapen, ten 2de stond mijn telefoon op vliegtuigstand en ten 3de zat ik op wifi. Het is dus praktisch onmogelijk om 56 mb in de nacht met deze instellingen te hebben gerbruikt. Volgens de desbetreffende mevrouw, die blijkbaar weinig af wist van vliegtuigstand en wifi, was dit wel mogelijk. Ik moest eerst mijn stem verheven voordat ze een mail ging sturen naar de mensen van financiele zaken, niet heel klantvriendelijk om eerst je klanten boos te laten worden voordat je ze gaat helpen toch? Daarbuiten ben ik op vakantie geweest in Qatar. Ik heb daar in totaal 3 smsjes gestuurd waarvan er op mijn vorige factuur staat. Op dit factuur staan er nog eens 4 bij waardoor dit dus ook niet klopt.

In de algemene voorwaarden staat beschreven in artikel 8.6 staat: als het verschuldigde bedrag om welke reden dan ook niet kan worden afgeschreven of het bedrag wordt gestormeerd brengt youfone de klant op de hoogte.
Dit is nooit gebeurd.

Ik vind youfone niet klantvriendelijk en niet redelijk. En ik ben niet van plan om het geld te gaan betalen wat er op mijn factuur staat totdat hun hebben bewezen dat ik het daadwerkelijk heb verbruikt. Wat nogmaals onmogelijk is.

Daarbuiten heb ik mijn contract bekeken en staat er dat mijn geboortedatum 01-01-1999 is. Dit klopt biet want dit is: 16-12-1998. Volgens de mevrouw aan de telefoon heb ik dit zelf verkeerd ingevuld terwijl ik bij het aanvragen van mijn abonement alles nog eens heb nagekeken of alles juist was ingevuld. Ik ben er dus 100% zeker van dat ik dit juist heb ingevuld.

Ik ben tevreden wanneer Youfone hun fout inziet en mij tegemoet komen in het factuur. Daarbuiten zou ik graag mijn contract vroegtijdig willen beëindigen zonder extra kosten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 07 juli 2017 om 12:53 geantwoord

Heeft op 07 juli 2017 om 13:58 geantwoord

Ik ga niet akkoord met deze zogenaamde oplossing. Uit deze mail blijkt namelijk dat er mensen bij Youfone werken die totaal geen verstand hebben van telefoons. Google maar eens of je je wifi aan kan zetten terwijl je ook vliegtuigstand aan hebt staan. Dit kan. The Emirates (vliegtuigmaatschappij) heeft tegenwoordig wifi in het vliegtuig waar je verbinding mee kan maken met je vliegtuigstand aan. Misschien even het personeel informeren over de veranderingen op de mobiele telefoons voor dat zij een antwoord geven?

Alle klachten die gemeld zijn door MichelleSchouten