Klacht: Onjuist aantal mb’s in rekening gebracht

op 31 mei 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Afgelopen vrijdag zag ik op de app van Youfone dat ik nog ongeveer 300 mb\\\’s over had om te gebruiken tot en met vandaag, vier dagen later. Ook had ik nog ruim voldoende belminuten/sms. Gister keek ik weer op die app en zag ik dat ik 94,87 euro buiten mijn databundel moest betalen. In de tussentijd heb ik niet meer gebeld en mijn minuten zijn dan ook gelijk gebleven. Toen heb ik Youfone gemaild en gevraagd waar dit bedrag vandaan kwam. Volgens hen zou ik 948 mb\\\’s buiten mijn bundel verbruikt hebben, waardoor ze niet over gaan tot creditering. Ik kan niet geloven dat dit klopt en ik denk dat er iets fout is gegaan. Ik zou dan meer dan 1200 mb\\\’s in 3 dagen verbruikt moeten hebben, terwijl ik voor mijn gevoel bijna niks met het internet buitenshuis gedaan heb. Ik geloof best dat ik buiten mijn bundel ben gegaan, maar zo veel als Youfone zegt kan het niet zijn. Vanaf morgen gaat mijn nieuwe bundel in en daarom heb ik ook nog geen factuur gekregen van het bedrag dat ik moet betalen. Toch zou ik liever niet wachten tot ik deze factuur heb en het zo snel mogelijk oplossen.

Ik heb zojuist een sms van Youfone ontvangen waarin stond dat de lopende kosten momenteel 200 euro bedragen. Dit is absurd aangezien ik gister toen ik het zag gelijk mijn mobiele data heb uitgeschakeld en ik heb niet meer gebeld en geen berichten meer verstuurd. Ik heb alleen mijn mobiel gebruikt via een wifi-netwerk.

Ik ben tevreden als Youfone bekent dat dit bedrag niet klopt en ik dus niet zo veel geld hoef te betalen. Als het bedrag wel klopt zou ik graag willen zien op welke dag en op welk tijdstip ik zo veel verbruikt heb.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 31 mei 2016 om 16:23 geantwoord