Klacht: Ongewenst energiecontract

op 30 juli 2017 over Qurrent in de categorie Energieleveranciers

Onderstaande e-mail kopie heb ik op 30-07-2017 gestuurd naar energieleverancier Qurrent waarin uitgelegd staat hoe ik ben gelopen op een ongewenst energiecontract door middel van misleidende straatverkopers. Ik ben bang dat ik straks vast kom te zitten aan een ongewenst contract en hoop middels de mail en via deze website tot een oplossing te komen.

“Beste heer/mevrouw,

Door een van uw verkopers op straat ben ik misleid: derhalve verzoek u per ommegaande het door u aan mij gezonden contract te vernietigen.

Hieronder zet ik kort uiteen de gang van zaken:

Ik ben begin juli in aanraking gekomen met een verkoper van Qurrent op straat in het centrum van Rotterdam. Tijdens het gesprek waarbij hij mij een energiecontract van Qurrent wilde aanbieden heb ik hem verteld geen energiecontract nodig te hebben, maar dat ik wel op zoek was naar een werkruimte waarvoor ik eventueel een energiecontract voor nodig ging hebben. Hierop heeft hij geantwoord dat ik me kon aanmelden via zijn tablet zodat ik meer informatie kreeg over Qurrent en dat ik nergens aan vast zou zitten. Daarop vertrouwend heb ik een handtekening onder aandringen moeten zetten met de verzekering dat ik nergens aan vast zou zitten en uitsluitend daardoor van meer informatie zou worden voorzien. Ik heb geen kopie gehad van waar ik een handtekening onder zette, evenmin is mij op generlei wijze kenbaar gemaakt dat ik een contract heb getekend.

Omdat ik juist terug ben gekomen van vakantie kan ik nu voor het eerst reageren. Ik heb zonder pardon een energiecontract in mijn handen geduwd heb gekregen waaronder tevens mijn handtekening niet staat. Daarom verwacht ik dat u niet begint met het leveren van elektriciteit en gas op 19-08-2017 of op een latere datum. Ik neem ook contact op met mijn huidige energieleverancier om door te geven dat ik niet akkoord ga met de levering van energie van Qurrent en dat zij mijn energietoevoer niet mogen stoppen om deze reden. Ook stuur ik hen een kopie van deze mail toe. Voor het stopzetten van dit contract refereer ik naar de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Dit is op de dag van vandaag 11 dagen na het toesturen van het contract, ontvangen op 19-07-2017. Ik ga er vanuit dat dit vervelende misverstand wordt opgelost en mocht u hier niet mee akkoord gaan neem ik samen met mijn advocaat contact op met de Autoriteit Consument & Markt en met de Geschillencommissie Energie.

Ik dank u voor uw begrip en samenwerking.

Joost Dingemans”

Ik ben tevreden op het moment dat het ongewenste energiecontract vernietigd wordt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Qurrent over deze klacht.

Bericht van Qurrent

2 dagen geleden - Beste Joost Dingemans, Bedankt voor je bericht en de feedback. We hebben het contract voor je geannuleerd en je een bevestiging gestuurd op 2-8-2017. Hiermee hebben we aan jouw verzoek gedaan. We hopen dat je tevreden bent met deze oplossing. Mocht je naar aanleiding van dit bericht nog vragen of aanvullende opmerkingen hebben dan vernemen we dit graag. Met vriendelijke groet, Ric

Alle klachten die gemeld zijn door joostdingemans