Klacht: Ongeoorloofde incasso’s van bedragen per maand van € 31,97

op 01 juli 2017 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ik ben Anja van den Elsen. In januari 2017 ben ik naar BB gegaan om mijn lidmaatschap op te zeggen vanwege steeds aanhouden blessures (lidmaatschap 1x per week van € 20,= per maand destijds). De jonge man die mij te woord stond (een zoon van Lenie, de zus van Willie Leenders) zei me toen dat ik het ook stil kon zetten (opschorten).Hij zei er nog bij dat men dit normaal gesproken niet kon doen, maar vanwege mijn reeds lange lidmaatschap maakten ze daarop een uitzondering. Verder deelde hij me mede dat ze tot augustus 2017 dan zouden opschorten, waarna ze dan in augustus met mij contact op zouden nemen, om de de vervolg situatie te bespreken en om dan te bezien of ik nog lid wilde blijven. Destijds was ik nog niet op de hoogte van de overname door Basic Fit. Wat schets mijn verbazing: al vanaf mei wordt er iedere maand € 31,97 van mijn rekening afgehouden, zonder dat ik hier ooit over benaderd ben, of zonder dat ik hiervoor ooit getekend heb. Hier ben ik het uiteraard niet mee eens. Over de maanden juni en juli heb ik de incasso al laten terug draaien, over mei lukte dat niet meer. Bij deze overigens wek het verzoek de incasso over mei terug te storten aub. Ik was/ben dus nog steeds in de veronderstelling dat ik gebeld zou gaan worden, wat tot op heden nog niet gebeurd is.

Opzegging lidmaatschap vanaf mei, met terugboeking van het ten onrechte geincasseerde bedrag.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 03 juli 2017 om 09:57 geantwoord