Klacht: Ongeoorloofd doorbelasten van van hogere netbeheerkosten

op 05 juli 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Beste Hannah
Dank voor je reactie. Het is een unieke ervaring om zo snel een reactie van Oxxio te ontvangen !! Via de reguliere mail en / of telefonische klantenservice reageren jullie niet niet cq niet snel.
Het is bijzonder spijtig te moeten constateren dat Oxxio nog altijd de feiten probeert te verdraaien en nog steeds geen reactie geeft op mijn concrete vraag. De afgelopen maanden heb ik aan meer dan 20 mensen van de afdeling klantenservice de situatie proberen uit te leggen. Zelfs in uw reactie op deze site geeft u aan niet volledig cq niet correct op de door Oxxio gemaakte fouten te reageren.
Oxxio heeft mij reeds maanden geleden gevraagd te ‘bewijzen’ dat netbeheerder Stedin minder kosten aan Oxxio doorbelast. Dat is natuurlijk een absurde vraag aan een klant maar uiteindelijk heb ik van Stedin een mail ontvangen met de aan Oxxio doorbelaste kosten. Deze kosten blijken lager te zijn dan de door Oxxio aan mij doorbelaste kosten. Ik heb de mail van Stedin ook naar Oxxio doorgestuurd.
Ik wil u nogmaals verzoeken (reeds meer dan 20x gedaan) om de in de mail van Stedin genoemde netbeheerkosten voor zowel gas als elektra te vergelijken met de aan mij door Oxxio gefactureerde kosten voor zowel gas als elektra.
U komt dan tot de conclusie dat Oxxio te veel (netbeheerkosten) aan mij heeft doorbelast hetgeen niet in lijn is met de voor alle partijen bekende regels rondom het doorbelasten van netbeheerkosten.
Medewerkers van de Oxxio klantenservice hebben mondeling bevestigd dat er sprake is van een ‘foutje’ maar dat ik mij beter neer kan leggen bij dergelijke fouten van Oxxio omdat Oxxio deze fouten niet zal corrigeren en verder niet zal reageren op mijn verzoek. Dit is in mijn ogen een onacceptabele houding van een energieleverancier. Ik verwacht dan ook een juiste verrekening en correcte / klantgerichte houding van Oxxio.

Een correcte!! reactie en afwikkeling van de klacht

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 06 juli 2016 om 13:33 geantwoord

Beste heer van Donselaar,

Via klacht.nl heb ik jouw klacht al in behandeling. Daarom zal ik ook via het eerder opgestarte referentienummer 530510 met je in gesprek blijven over het verloop van deze zaak.

Op dit moment wacht ik op het verlossende; en hopelijk definitieve oordeel vanuit onze facturatieafdeling.

Hannah
Webcare Oxxio

Alle klachten die gemeld zijn door Oxxio bedrog