Klacht: Ongeloofwaardig hoge rekening voor reparatie mobiel display

op 08 maart 2020 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik heb een Samsung mobiele telefoon van een half jaar oud. Mijn display is na val gebarsten maar verder doet de telefoon het helemaal goed. Omdat het toestel zo jong is , wil ik de telefoon bij Samsung laten repareren zodat ik garantie behoud ook al valt dit euvel niet onder de garantie. Omdat Samsung zover weg zit heb ik hem laten ophalen. Dit is gratis mits je ook tot reparatie over gaat. Op de website staat dat het display met btw en vervanging 115 euro kost voor mijn mobiel. In de algemene voorwaarden staat echter dat als er meer gevonden wordt, ze geen deelreparatie zullen doen en je alles moet betalen. Maar eigenlijk kun je niet anders dan laten ophalen want aan de deur kan de koerier niets over de kosten vertellen. Voordat ik hem liet ophalen heb ik hierover bij Samsung klantenservice geïnformeerd omdat mijn buitenhuisverzekering wilde weten wat de kosten zijn. De klantenservice medewerker zei dat degene die het toestel op zou halen wel meer over de prijs zou kunnen vertellen. Dit was niet het geval want de persoon die ophaalt bleek slechts een koerier zonder technische kwaliteiten.
Tot mijn schrik krijg ik dag of 10 later, een totaal onbegrijpelijk proforma rekening van 320 euro terwijl de telefoon nieuw 250 kost. Als ik bel met Samsung wordt mij niet vertelt waarom en krijg ik geen bewijs dat dit nodig is. Het advies is om Dynafix (het bedrijf dat Samsung inhuurt om te repareren) te bellen. Dat kost per minuut 45 ct. Verder kreeg ik in dat telefoontje met Samsung klantenservice aanbod om eventueel een nieuw (goedkoper) telefoon te kopen en mijn telefoon met inruilwaarde in te leveren. Ik zou aanbod per mail krijgen. IK heb gezegd dat ik het niet eens ben met de gang van zaken maar dat aanbod wel wil ontvangen maar ik wil ook een klacht indienen. Volgens de klantenservice van Samsung heeft Samsung geen klachtenprocedure.
Nu kan ik kiezen voor een veel duurdere reparatie waarvan ik niet het idee heb dat het nodig is, terug laten sturen a 36,20 en garantie kwijt raken als ik alleen het display bij een plaatselijke mobielreparateur laat vervangen of gratis mijn half jaar oude mobiel bij Samsungdaynafix inleveren, (telefoon weg dus).
Ik krijg inderdaad even later een mail met een aanbod . Het betreft A een veel duurder mobiel en B is het aanbod niet te bekijken omdat de link niet werkt.
Ik mail terug over dit probleem en ook in deze mail geef ik aan dat ik een klacht wil indienen.
Dit is inmiddels dag of 4 geleden en ik heb niets meer vernomen.

Ik wil graag dat mijn scherm vervangen wordt voor 115 euro en mijn garantie intact blijft.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MarionAD