Klacht: Oneerlijke bus chauffeur

op 14 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag om 17:35 zouden we vertrekken vanaf bushalte stenden Leeuwarden naar bushalte oud tolhuis tevens ook in Leeuwarden. Dat de bus 17:40 vertrok is opzich niet zo probleem maar omdat wij aan de hotel school studeren waren we met een vriend uit Hongarije. Wij als Nederlanders hadden een Ov chipkaart en hebben daar op gereist maar onze Hongaarse vriend heeft geen Ov en moest een kaartje kopen. Op 9292.nl zagen we dat de prijs voor deze rijs 1.17 euro bedroeg. Toch moest onze vriend 5 euro betalen voor een kaartje naar oud tolhuis. Toen ik de chauffeur vroeg of het wel klopte werd meneer boos en begon nare opmerking te maken. Ik ben verder niet in discussie gegaan met meneer aangezien hij duidelijk aangaf geen discussie te willen omdat meneer al 33 jaar werkte voor Arriva en gelijk had. Ik zelf zou graag zien dat u hier naar kijkt. Ik persoonlijk vind het heel naar hoe er omgegaan is met ons als groep reizigers en al helemaal voor onze Hongaarse vriend! Ik hoor graag van u.

Als onze vriend een refund zou kunnen krijgen en er eventueel door u met meneer gesproken kan worden binnen uw bedrijf zou dat prettig zijn. Want in die 33 jaar heeft meneeer vast veel geleerd behalve beleeftheid.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Joel Bosma, De prijzen die je op 9292.nl ziet staan zijn de ritprijzen wanneer je met je OV-chipkaart reist. Die zijn verschillend met de prijzen van een los kaartje. Ik wil graag uitzoeken of de prijs van 5,00 voor een los kaartje wel klopt. Een losse ritkaart is namelijk vanaf 2,00 euro te koop. Kun je aangeven met welke buslijn jullie hebben gereisd? Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 15:06 geantwoord

Beste Joel Bosma,

Helaas hebben we tot op heden geen reactie mogen ontvangen. Wij zullen de melding dan ook afsluiten. Indien je toch nog een melding wil maken kun je terecht op onze site om dit formulier in te vullen:

^SH
Webcareteam Arriva