Klacht: oneerlijk woekerwinsten / unfair profiteering

op 23 augustus 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

We hebben vorig jaar rond mei een jaarlijks lidmaatschap gekocht.
We stopten bezoek aan de plaats na een paar maanden, we gewoon hadden geen tijd door werk en kinderen.
We hadden niet voor ons geld terug gevraagd .
Dit jaar, een maand geleden, Basic Fit automatisch in mindering gebracht van de nieuwe jaarlijkse vergoeding. Die we stopten in de laatste minuut en mooi legde de situatie in een e-mail.
Ze hebben niet schelen als we niet nu had getoond voor een jaar, willen ze nog één maand kosten, omdat we het lidmaatschap “niet in de tijd” geannuleerd .
Tijdens onze lidmaatschap hebben we nooit-ooit een telefoontje of een e-mail van Basic Fit klantenservice ontvangen, vragen over onze “whereabout” .
Ze geven geen F.CK over de klant, kan ik zien dat. Geen probleem, we zullen nooit meer teruggaan.
Maar de extra maand vergoeding, na 9 maanden afwezigheid, dit soort “customer service” is walgelijk en oneerlijke woekerwinsten. Is dat niet een illegale actie?
Kan ik weiger nog steeds het betalen van de 18 € + 8 (nu met extra administratiekosten).
Ik heb een jaarlijks lidmaatschap, 12 maanden geldig gekocht. Niet een lidmaatschap voor het leven met een jaarlijkse betaling optie. Het is gewoon over pinciples.
Ik heb nog 10 dagen te betalen of krijg ik nog €10 boete met de incasso.
Bedankt bij voorbaat voor uw hulp.

Ik wil dat ze stoppen ons lastig met de extra maand vergoeding.
Ze hebben al genoeg verdiend.
En ik wil een verontschuldiging van hun zogenaamde "customer service" omdat ze zo bekrompen en anti-klantgerelateerde. In schriftelijke.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 24 augustus 2016 om 08:29 geantwoord

Beste Diana,

Bedankt voor je bericht.

Als ik jouw lidmaatschap bekijk, zie ik dat jij lid bent geworden op 19-4-2015.

Jij had destijds gekozen voor een Easy lidmaatschap.

Jouw eerste betaling ging over de periode 1-6-2015 tot 31-5-2016. Als jij niet opzegt, wordt jouw lidmaatschap stilzwijgend verlengt.

Dit is een aantal maanden geleden dan ook gebeurt.

Wij hebben een opzegging van jou ontvangen op 30-5-2016, met een opzegtermijn van 1 maand is jouw einddatum 1-7-2016.

Rond de 27e van mei hebben wij geprobeerd te incasseren voor een nieuw jaar aangezien jij op dat moment nog niet had opgezegd.

Deze incasso is niet gelukt, een aantal dagen later heb jij opgezegd en hebben wij een restitutie ingediend waarbij de opzegtermijn al in is berekend.

De incasso heb jij zelf gestorneerd + jij hebt een restitutie ontvangen. Dit betekend dat jij teveel hebt ontvangen.

Er zijn aanmaningskosten in rekening gebracht omdat het openstaande bedrag voor een langere tijd open stond.

Al deze informatie kan jij ook terug vinden op onze website.

Desondanks wens ik je een fijne dag verder.

Levi van Basic-Fit

Heeft op 24 augustus 2016 om 21:02 geantwoord

I haven't got any answers to my simple (not hidden) questions:
1, Why should I cancel a fixed, 12 months long terminated contract? You are not a broadcasting or insurance company. You are nothing serious...
2, Why don't you just \"try\" to look a company that actually cares about it's customers? It could have been done several times during the last 9-10 months when we did not visit Basic-Fit once despite of the yearly membership.
3, Or if it is so, why don't you just send a reminder to the given, well-known email address of ours about the approaching terms? \"Let's squize a bit more of of these bastards, yeah!\"

So, am I satisfied?
Of course NOT.
I'm going to transfer the outstanding amount of ~€18 (if you think you can charge €8 for an email, you are mistaken. Or in other words, I can charge you too, the same amount and I am very decent this time) and I learned the lesson well. Not a big deal. Spend it on medicine, all of it.
And in exchange, I'll tell everyone who asks about my experience with Basic-Fit the squalid way of customer-handling.
Worth it? I don't think so.
Janos

Alle klachten die gemeld zijn door Jag33