Klacht: Oneerlijk verhaal en slechte kwaliteit iPhone schermen

op 07 april 2016 over Apples Fix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Niet transparant over reparatieprijzen (roepen wat hen uitkomt), repareerden een nieuw scherm op mijn iPhone 6 waar al een defect aan zat en zeiden dat ze aannamen dat ik dat niet erg vond, scherm na 1 maand los van de telefoon. Valt niet mee te praten, staan niet voor kwaliteit en zijn erg onvriendelijk.

Een excuses en mijn geld retour. Ik ga de telefoon alsnog bij een certified retailer laten maken.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Apples Fix in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Apples Fix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Apples Fix

Heeft op 19 mei 2016 om 15:14 geantwoord

Geachte mevrouw Lai,

Als eerst wil ik u attenderen op het feit dan wij inderdaad verschillende prijzen hanteren voor de reparatie van een I phone scherm. Dat heeft natuurlijk te maken met verschillende kwaliteiten materiaal.
U kwam als eerst de prijs vragen, en ik heb u persoonlijk het verhaal uitgelegd. Ik zei €140 voor een A kwaliteit scherm, of € 120 voor een scherm met een ongedroogde lijm punt (die met de tijd van zelf droogt) tussen de LCD en de buitenglas. Der zijn inderdaad veel mensen die voor de goedkopere optie gaan.
De volgende dag was u langs gekomen en u had tegen mijn collega verteld dat u een afspraak met mij had gemaakt om u display te laten repareren voor €120-. Zoals nogmaals net uitgelegd, deze was de prijs voor een B keus display. Achteraf bleek u niet tevreden te zijn met deze display en wij hebben besloten, uit coulantie, om u toch een A keus display te plaatsen voor € 120-. We namen alles als een misverstand waarop de klant niet berekend moest worden. Ik had u destijds nogmaals uitgelegd hoe het zat, en ook toen u terug kwam met een losse frame. Het lijkt me alsof u helemaal niet wilt begrijpen waar de prijs verschil in zat. Het is nu hopelijk wel duidelijk.

Ook was de behuizing van uw telefoon gebogen. Daardoor, zoals u het zelf aangaf, weigerde Appel Genius Bar uw telefoon te repareren. Deze behuizing hadden wij destijds kosteloos recht gemaakt, Anders hadden wij de display niet erop kunnen aansluiten.
Na een tijdje kwam u terug met uw telefoon, met een losse frame. Het contact begon al verkeerd vanwege u veeleisende gedrag, wat u eigenlijk ten tijden van de reparatie ook had getoond. U beweerde met droge ogen dat u telefoon helemaal niet mer gevallen was, en dat de frame van zelf los was gekomen. Dat is echter onmogelijk, en na wat technische uitleg, gaf u uiteindelijk toe dat u telefoon wel gevallen was, maar vond dat de display ‘wat aan moet kunnen’. Ik ben van mening dat de display wel wat aan heb gekund, zolang deze nog niet gebroken was, maar allen de frame was los gekomen.
Ik kan u verzekeren dat wij een heel klantvriendelijk bedrijf zijn, en dat ik ,persoonlijk, alles mogelijk doe om klanten tevreden te stellen. Wij zijn altijd bereid om naar oplossingen te vinden binnen de garantie en wanneer dat niet mogelijk is, krijgen onze klanten zelfs een nieuwe display tegen de inkoopprijs.
Voor dat wij de kans kregen om de telefoon te openen en te checken of wij de frame kosteloos konden vervangen, begon u heftig te discussiëren schreeuwen, beschuldigen, en ga zo door. Hoe vriendelijk dat ook, iedere medewerker heeft ook zijn limieten. Ik denk niet dat iemand vriendelijk kan reageren naar agressief gedrag. Ik vroeg u de kans om eerst te mogen checken, en indien nodig, achteraf te discussiëren.
En ja hoor, ‘storm in een glaasje water’, wij hebben inderdaad de frame kosteloos voor u vervangen en u heeft weer een werkende telefoon teruggekregen. Ik dacht dan :mooie geregeld, klant tevreden.
U besloot om toch een klacht in te dienen en u geld terug te vragen. Helaas kunnen wij niet akkoord gaan met u verzoek. Display is inmiddels al zowel maanden in gebruik. Wij kunnen niet een display met krasjes en schade terug aan de leverancier geven.
Mocht u verdere vragen of opmerkingen hebben, verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groeten,
Valeria Duman