Klacht: onduidelijkheid pay back actie

Marcelvangils1970 op 16 februari 2021 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik kocht eind oktober een Samsung TV met pay back actie van 200 euro, welke ik zo goed mogelijk in orde heb gemaakt. Foto’s gemaakt, doorgezet naar Samsung en er vanuit gegaan dat het geld overgemaakt zou gaan worden. Ik dacht dat kan wel even duren voordat ik dat geld heb. Nu ben ik vorige week gaan informeren bij de zaak waar ik de tv kocht die aangaven dat ik het geld al lang teruggestort zou moeten hebben. Vervolgens ben ik mijn mail gaan naspeuren en kom ik in de SPAMBOX een tweetal mailtjes tegen van Samsung:

Ik heb mail gekregen op 30 oktober en op 30 november. In de eerste mail staat aangegeven dat hetgeen ik ingediend heb niet compleet is, met bijbehorende tekst: the label is not cut out accordingly. Hiervoor heb ik dan nog 30 dagen de tijd om het in orde te maken en op 30 november heb ik de volgende mail gekregen waarin staat dat ik te laat ben en hierdoor geen recht meer heb op € 200,- pay back.

Zoals gezegd heb ik dit mailtje ontvangen in mijn spambox, lijkt me ook logisch als het adres van waaruit het gestuurd is [email protected] is. Ik verwacht mail over mijn payback eigenlijk van het e-mailadres waarna ik het gestuurd heb.

Hierover heb ik Samsung gebeld en het probleem uitgelegd. Ik ben twee keer doorverbonden maar kreeg uiteindelijk te horen dat het mijn fout was dat ik niet gereageerd had. Ik ben het er niet mee eens, dat heb ik ook netjes tegen de medewerker van Samsung verteld.

Dat men aan een payback actie doet is mooi maar de randvoorwaarden zijn echt slecht. Door vanuit een onbekend e-mailadres (wat lijkt op phishing) te reageren naar de klant worden heel veel klanten niet bereikt en is de payback-actie alleen maar in het voordeel van Samsung zelf.

In deze tijden dat iedereen extra op zijn euro’s moet passen had ik de 200 euro wel meegerekend in mijn begroting. Die worden nu door mijn neus geboord. Misschien had ik wat er moeten zijn maar tegoedertrouw als ik ben, ben ik er vanuit gegaan dat het goed zou gaan komen. Helaas dus niet ……… en zoals het er nu naar uitziet geen € 200,- voor mij.

Ik wil het er niet bij laten zitten, vandaar dit bericht!

Ik sta bij Samsung bekend met onderstaand e-mailadres:
[email protected]

Mochten er meer gegevens nodig zijn dan kan er via dit e-mailadres altijd contact met me worden opgenomen.

Bedankt voor het serieus oppakken van mijn klacht!

Marcel van Gils

Ik ben tevreden als ik mijn 200 euro waar ik recht op heb op mijn bankrekening heb staan.

Er wordt me nu verweten dat ik de code uit de doos had moeten knippen. Ik heb dat niet gedaan (op aanraden van) omdat ik de doos heel wil laten, stel er is ooit iets mis met de televisie dan kan hij altijd goed vervoerd worden.

Het kan en mag voor Samsung niets uitmaken wanneer ze de 200 euro storten, of dat nu in oktober of februari is lijkt me. En dus wil ik graag een fatsoenlijke reactie van Samsung waarin ze uitleggen waarom ze met zoń belachelijk e-mailadres mailen en niet met een adres wat nooit in de spambox belandt.

Dit is een verdekte manier om geld af te troggelen en ik wil laten weten dat ik het daar niet mee eens ben. Mocht hier geen reactie op komen of een te laffe reactie dan is deze Samsung TV het laatste wat ik heb aangeschaft van het merk Samsung.

Bedankt voor de reactie,

groet
Marcel van Gils

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marcelvangils1970