Klacht: Ondermaatse uitvoering en afhandeling Swiss Sense

op 04 juli 2017 over Swiss Sense in de categorie Bedden

Op 24-05 in de Swiss Sense Outlet Tiel een bestelling geplaatst voor 2 matrassen en 2 kussens met levering 26-05.
Tot dusverre geen wolkje aan de lucht.
Zending wordt uitgevoerd door Dynalogic (toen nog geen idee van de problemen waarin we terecht zouden komen).
Op 26-05 geen levering, nieuwe afspraak voor 27-05.
Opnieuw geen levering.
In contact geweest met Dynalogic, zal daar verder niet op in gaan (zoek maar op deze site op Dynalogic). In contact geweest met Swiss Sense, maar die konden niets doen zij hadden het uit handen gegeven.
Pas op 31-05 nieuwe afspraak kunnen maken voor levering 02-06.
Niet geheel onverwacht, geen levering. Omdat we niet cash wilde betalen, maar de Track and Trace zei Sorteerfout.
In contact geweest met Swiss Sense, konden wederom niets betekenen. Volledige verantwoordelijkheid zou bij Dynalogic liggen.
Maar wij hebben niets van doen met de vervoerder wij zijn een contract aangegaan met Swiss Sense.
Ik heb toen aangegeven de zending te willen annuleren, daarvoor ook een mail gestuurd. Swiss Sense gaf telefonisch aan alles te regelen met terugbetaling van de aanbetaling.
09-06 terug gegaan naar de winkel omdat we het geld nog niet hadden.
Bleek er wel een melding in het systeem te staan van de annulering maar deze was niet doorgezet. Afgesproken dat zij de spullen ZSM zouden leveren via eigen auto’s omdat ze gestopt waren met Dynalogic als vervoerder vanwege de wanprestaties. Levering later die week. Ze zouden het nog uitzoeken wat er exact geleverd zou worden en wanneer ivm voorraden en contact opnemen op 12-06.
Maar daar was blijkbaar ook alleen maar een melding van gedaan, want er werd geen contact opgenomen.

12-06 nieuwe mail van Dynalogic voor leveren 13-06???
Mislukt.
Wederom telefonisch contact opgenomen met Swiss Sense. Dynalogic zou de spullen retour moeten leveren aan Swiss Sense en niet aan ons, Swiss Sense zou leveren 17-06.
14-06 nieuwe mail van Dynalogic voor leveren 15-06 tussen 17h00 – 21h00.
Per mail Swiss Sense laten weten dat wij de zending zouden accepteren mocht deze onverhoopt alsnog aankomen en deze in goede staat en compleet zou worden geleverd.
In die mail ook nog eens gevraagd wat Swiss Sense dacht te kunnen doen om deze nare ervaring wat minder naar te laten zijn.
Ook nu geen enkele reactie vanuit Contact@Swisssense.nl.
Wel een mail vanuit Expeditie@Swisssense.nl met een lostijdsframe voor de zaterdag.
Gelukkig hadden wij de spullen dan toch eindelijk met 3 weken vertraging binnen via Dynalogic.
Direct geantwoord naar expeditie van Swiss Sense dat de levering van 17-06 niet meer hoeft ingepland te worden. Kregen we alsnog een bevestiging op 16-06 voor leveren 17-06.
En ja hoor op 17-06 om 08h20 kwam er een wagen van Swiss Sense aanrijden met maar een deel van de zending (1 hoofdkussen ontbrak).
Wij hebben de auto zonder te leveren laten vertrekken).

Tot op heden 20-06 nog geen enkele reactie mogen ontvangen vanuit Swiss Sense met een excuus en voorstel tot compensatie, al hebben wij via NPO Radio 1 Radar uitzending 17-05 15h00-16h00 al begrepen dat wij dit wel zouden mogen verwachten.

In bovenstaande relaas zit veel frustratie, ik hoop dat het verhaal dat enigszins laat merken zonder verkeerde taal te bezigen, of kracht in te boeten (de eerste 3 versies waren wat minder vriendelijk van toon).

Een matras bestel je niet om dat de oude nog zo goed ligt. Als je dan de overeenkomst aangaat dat je binnen een bepaald tijdbestek weer een goede nachtrust kan verwachten dan is 3 weken onnodig wachten icm slechte nachten + veel frustraties + hoge kosten + weinig begrip vanuit verkopende en vervoerende partij heel slecht voor de geestelijk en lichamelijk gesteldheid van een mens.
Mijn vrouw en ik zullen de komende hopelijke minimaal 8 jaar geen nieuwe nodig hebben, maar wij hebben 2 jonge maar snel groeiende kinderen waar wij als ouders goede matrassen ed voor nodig hebben.
Ik denk niet dat deze bij Swiss Sense gekocht zullen worden. De enige wijze waarop ik misschien tevreden ga zijn is een volledige schadeloosstelling vanuit Swiss Sense van de gemaakte kosten die tot op dit moment is opgelopen tot een bedrag van circa EUR 650 (opgenomen vrije weekdagen + weekenddagen + gemaakte belkosten). Hierbij is gerekend met standaard tarieven binnen transport en niet de daadwerkelijk uurlonen van ons beide.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 25 juli 2017 om 09:50 geantwoord