Klacht: Onderhoudscontract Mechanisch Ventilatie zonder opgave opgeheven

op 09 juni 2021 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik ben sinds 1982 klant bij Feenstra, (hiervoor bij Bogro, onderdeel van Feenstra na overname Bogro).
Het duurde mij erg lang dat de Mechanische Ventilatie niet onderhouden en schoongemaakt zijn. Op 24 februari jl. bel ik naar Feenstra, was ca. 30 min. in de wacht (begrijpelijk? vanwege corona, thuiswerken etc.,) heb ik het opgegeven en per e-mail de vraag gesteld wanneer de MV gereinigd wordt.
Op 25 februari ontvang ik een bericht dat ik geen contract meer heb lopen voor de MV per 01-12-2008, terwijl er keurig elke kwartaal €43,04 wordt afgeschreven van mijn rekening. Sinds ik klant ben, wordt nagenoeg (uiteraard na inflatiecorrectie) hetzelfde bedrag afgeschreven. Hoe kan dan ineens het contract opgehouden zijn zonder enig kennisgeving?? en waarvoor betaal ik dan zoveel per kwartaal?
Na heen en weer mailen, krijg ik op 14-04-2021 als antwoord
Op 14-04-2021 heb weer gemaild naar en gevraagd naar uitleg waarom en wie heeft de opdracht gegeven om het contract te beëindigen en waarvoor betaal ik dan nog steeds hetzelfde bedrag als altijd. Hierna heb ik tot op heden geen enkel reactie ontvangen Feenstra. Zo gaan wij niet met klanten om, is er onprofessioneel van zo’n groot bedrijf.
Mijn conclusie: ik heb sinds 01-12-2008 (bijna 13 jaar lang teveel aan Feenstra betaald, daarom wil ik het bedrag oftewel het verschil gerestitueerd hebben. Ik had aangegeven als optie en ter compensatie om de gehele MV te vervangen met een nieuwe en de kanalen te reinigen, echter hierop is ook geen reactie gegeven door Feenstra. Nu ik een afspraak heb lopen met een ander specialist voor vervanging en reinigen, wil ik dat Feenstra de 13 jaar lang teveel betaalde bedrag restitueert inclusief rente en ongemakken toeslag.

Ik wil dat Feenstra de 13 jaar lang teveel betaalde bedrag restitueert inclusief rente en ongemakken toeslag.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 14 juni 2021 om 13:01 geantwoord

Beste meneer, mevrouw Tahloe,

Bedankt voor uw bericht.

Wegens drukte zijn onze wachttijden aan de telefoon langer dan normaliter. Onze excuses hiervoor. Vervelend dat er niet adequaat gereageerd is op uw e-mails. Via deze weg informeren wij u graag verder.

Uw basis service abonnement voor de mechanische ventilatie is beëindigd per 1 december 2008, dit houdt in dat er vanaf deze datum geen betalingen hebben plaatsgevonden voor het basis service abonnement van de mechanische ventilatie. Wat de exacte reden van beëindiging is geweest kunnen wij helaas niet achterhalen. Wij incasseren alleen voor het service abonnement van de cv ketel.

Indien u graag alsnog het basis service abonnement voor de mechanische ventilatie wenst voort te zetten, dan zal er een inspectie plaatsvinden. Normaliter bedragen de inspectiekosten € 29,50. Wij zullen de inspectiekosten van € 29,50 niet aan u doorberekenen. Kosten voor materiaal betaalt u zelf.

Middels een e-mail aan [email protected] kunt u akkoord geven op het aangaan van een nieuw basis service abonnement voor de mechanische ventilatie.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Feenstra Webcare

Heeft op 15 juni 2021 om 00:05 geantwoord

Volgens mij is de boodschap nog steeds niet goed overgekomen bij jullie en/of jullie hebben de kern van mijn klacht niet begrepen. Dat de abonnement (ongevraagd) beëindigd is, heb ik al meerdere keren gelezen, maar de vraag is en blijft, waarom is er in loop der jaren steeds hetzelfde bedrag geïncasseerd (op inflatiecorrectie na, in 2013 werd er €31,70 p/kw automatisch geïncasseerd, in 2014 €32,12 in 2015 €33,47 en zo maar steeds na inflatie correctie in 2021 €41,90 p/kw). Ter uwer info, de betalingen geschieden per automatische incasso.
Als jullie geen historische cijfers en administratie bezitten vóór 2008, hoe kunnen jullie dan verklaren dat er vanaf 1 december 2018 geen betalingen hebben plaatsgevonden? Ik eis omkering van bewijslast, oftewel ik wil alle betalingen zien vanaf 1992 waaruit zal moeten blijken dat er na 1 december 2008 een ander bedrag geïncasseerd is, waaruit zou moeten blijken dat van genoemde datum het abonnement is opgeheven.
Als hiermede een plausibele verklaring aantoonbaar is, dan laat ik het bij deze rusten, zo niet dan zal er juridische stappen volgen om het inzichtelijk te krijgen.
Overigens, de oplossing waarmee jullie komen (inspectiekosten van €29,50 wordt niet doorberekend) is toch een lachertje voor zo'n grote organisatie?
Ik zie uw reactie graag tegemoet en ik zal alvast voorbereidingen treffen voor een higher level communication.

Alle klachten die gemeld zijn door KT2709