Klacht: Ondergoed niet retour

op 24 mei 2020 over Action in de categorie Huishoudelijke winkels

Ik heb exact dezelfde klacht als een andere klant op deze website: ondergoed gekocht 3 stuks, indien 1 niet paste dan de andere 2 ruilen voor een ander model.

Krijg ik te horen dat Action geen ondergoed ruilt. En dat het aangegeven staat bij het ondergoed. Ja, maar niet duidelijk. En kleine moeite als cassiere zou attenderen bij het afrekenen, maar dat gebeurt niet.

Dezelfde klacht van de andere klant is bijna 2 jaar oud, blijkbaar interesseert het Action niets? Je hoort een consument te informeren, wettelijk recht!

Ik heb de bon nog als bewijs, de broekjes gaan naar de kledingbak recycling.

Dat de cassieres klanten informeren bij het afrekenen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Action

Bericht van Action

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Hartelijk dank voor uw bericht. Uw klacht zal via deze website niet in behandeling genomen worden.Wij verzoeken u hierbij het bericht rechtstreeks naar Action te sturen. Voor de mogelijkheden om in contact te komen met ons, verwijzen wij u graag naar onze website met de contactgegevens: www.action.com.Met vriendelijke groet, Team Webcare Action

Reactie van de melder van de klacht J Velsen

4 maanden geleden - Dat zal ik doen, maar ik plaats de rechtstreekse reactie vanuit Action dan wel hier op de website.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Action nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht J Velsen

3 maanden geleden - Mijn rechtstreekse reactie aan Action.Meestal ben ik enthousiast over Action. Misschien goed om dat als eerste hardop uit te spreken.In dit geval gaat het om een stukje begrip. Ter vergelijking: als een rood stoplicht landelijk betekent dat je moet stoppen, behalve in enkele gemeenten, dan zijn mensen er niet op bedacht, zelfs ondanks aanduidingsborden. Tenzij een cassiere de uitzonderinsregel benoemt bij afrekenen, is er gerede kans dat mensen het eenvoudig weg niet signaleren. Het veroorzaakt irritatie als Action hier geen erkenning voor geeft.Zou u dit punt bij de landelijke afdeling Marketing Communicatie onder de aandacht kunnen brengen om een oplossing te vinden die Action en klant tegemoet komt? Het is hun vakgebied om hier oplossingen voor te vinden (meer bewustwording bij klanten van deze uitzonderings regel), en een leuke uitdaging om hier een creatieve oplossing voor te vinden. ________________________________________________ Waarop Action reageert met:Hartelijk dank voor uw reactie.Wij zullen uw bericht doorsturen naar de betreffende afdeling, wellicht ter verandering voor de toekomst. Momenteel, en in uw geval, is het helaas niet mogelijk het ondergoed te retouneren.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. ________________________________________________Kritische kanttekening: als klant vraag ik hierboven niet om het ondergoed te retourneren, maar om een oplossing te vinden voor de uitzonderingsregel m.b.t. ondergoed. Zoals u leest, wordt er een flinke slag om de arm gehouden: 'wellicht op termijn'. Terwijl een eerdere klacht op deze website, om exact hetzelfde issue, al van 2018 dateert. Ik concludeer dat Action gewoon geen zin heeft erin. Helaas.

Alle klachten die gemeld zijn door J Velsen