Klacht: onder stroom gezet door verkoper

op 22 juli 2012 over Pronto Wonen in de categorie Meubelwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pronto wonen te Amsterdam Zuid-oost Villa arena

Was hier naar toe gegaan voor een lamp voor boven de eet tafel.
De lamp was niet meer op voorraad dus werd de lamp aangeboden als showroom model voor een prijs van 200,- euro.

Had afgesproken met verkoper dat de lamp na een uurtje gedemonteert zou zijn.
Na afgesproken tijd komen wij weer terug naar Pronto Wonen met als gevolg dat de lamp niet gedemonteer was. Verkoper zou al medere malen gevraagd hebben of collega’s hem daarbij wilden helpen omdat hij niet goed is met draadjes.
Verkoper kreeg van zijn collega’s onproffesioneel gedrag met woorden wisseling waar klant bij was. Verkoper wilde me toch die lamp verkopen omdat hij dit beloofd had en ging de lamp zelf demonteren terwijl hij aangegeven had hier niet goed in te zijn.

De schroefjes waren zo los maar de stroom draad zat er nog aan vast.
Verkoper vroeg of ik wilde helpen en hielt de lamp vast zodat hij niet kon vallen.
Bij het vast houden van de lamp kreeg ik als klant een stroom stoot. Verkoper wist niet wat hij verder moest doen en wilde de draad door knippen. Verkoper vroeg klant om het draad door te knippen terwijl de stroom er nog opstond. Heb dit geweigerd omdat ik zelf al een klap van het stroom heb gehad. Verkoper heeft toen de draad door geknipt met als vervolg dat de stoppen door sloegen en een paar flinke vonken te pas kwam.
Hierbij waren we vlink van geschroken.

Bij het door knippen van de draad moest de lamp toch nieuw besteld worden want door de klap van het doorknippen was de lamp kapot gegaan.

Gewenste Oplossing:

Wil excuus van winkel.
Het besproken bedrag van 200,- euro betalen ipv 249,- euro omdat besproken bedrag al betaald was voordat lamp in ontvangst is genomen.

Door de stroom klap en het onproffesioneele gedrag die ik heb gehad door fout in filliaal vind ik dat ik recht heb op een vergoeding van pronto wonen zelf. De handelingen van materiaal die gebruikt was had een dodelijke afloping kunnen zijn geweest.

Bericht van Pronto Wonen

5 jaren geleden - Pronto Wonen Amsterdam heeft excuses aangeboden. De klant gaat akkoord met het bestellen van een nieuw lamp tegen de normale verkoopprijs. De klant geeft toe dat hij niet zelf onder stroom heeft gestaan, zoals beschreven in de klachten mail. Hij wenste een vergoeding maar doordat wij de klant telefonisch te woord hebben gestaan is dit vervallen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Pronto Wonen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pronto Wonen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pronto Wonen

Heeft op 27 juli 2012 om 15:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Pronto Wonen Amsterdam heeft excuses aangeboden.
De klant gaat akkoord met het bestellen van een nieuw lamp tegen de normale verkoopprijs. De klant geeft toe dat hij niet zelf onder stroom heeft gestaan, zoals beschreven in de klachten mail. Hij wenste een vergoeding maar doordat wij de klant telefonisch te woord hebben gestaan is dit vervallen.

Reactie van de melder van de klacht s.mintjes87

5 jaren geleden - vind dit wel heel erg jammer dat het gesprek niet opgenomen is. Klant heeft wel degelijk de klappen gevoelt van de kabel. Jammer dat jullie je zelf nu hier mee de lucht in prijzen. Telefonisch iemand te woord staan is schappelijk ivm de afstand tussen hoorn en etten-leur. over de vergoeding voor klant is uitgesloten geweest omdat de lamp die jou collega mij aanbood rijp voor de container was. een nieuwe lamp moest toen besteld worden. U heeft mij gevraagd of ik de lamp nog graag wilde hebben heb daarop ja geantwoord omdat ik het zo mooie lamp vind. maar niet mee uitgesloten dat ik hier niet om een vergoeding wilde hebben. leuk dat je nog zei aan de telefoon: na een maand zijn ze u al vergeten, ik kan je verzekeren dat het gesprek via telefoon nog aardig in me geheugen staat. die koppen van het filiaal nog steeds herken en meer met ontevreden gevoel hier over terug kijk. Al wil je nu ook graag weten waarom ik nu zo laat na afspraak reageer kan ik ook mededelen. Ik ben op vakantie geweest in alle rust alles achter gelaten. Als klant niet onderstroom heeft gestaan waar uit heb je dat ondervonden ? je eigen personeel stond er boven op en me eigen partner stond er bij. Camera beelden meschien gezien ? had je ook duidelijk ook op kunnen zien. Je eigen collega had zijn dood in eigen handen. Verkeerde tang zonder rubber hand vat en je had hem geroostert op je eigen winkel tafel gehad. Hoe leg jij het aan zijn nabestaande uit ? nu ben je er goed van af gekomen of zijn we er goed vanaf gekomen maar dit had erger kunnen aflopen dan jij achter je bureau zit te bedenken. klanten lopen in en uit, personeel is vervangbaar aller tijd, maar je naam op die winkel kan fout bij andere in het keel gat schieten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Pronto Wonen beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door s.mintjes87