Klacht: Ondanks voldoende koopruimte kan ik geen bestelling plaatsen zonder direct te moeten betalen.

op 18 juli 2012 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Ik heb nu al zeker 3 keer meegemaakt dat mijn koopruimte nadat ik iets bestel verdwenen is, er wordt dan van mij verlangt dat ik het hele bedrag in 1 keer betaal omdat mijn ” koopruimte niet toereikend is”!!
Ook heb ik al 2 keer een mail naar Wehkamp gestuurd met daarin de vermelding van de klacht. Het antwoord daarop was in feite alle twee keer hetzelfde, gewoon nietszeggend lijkt mij. Zie hier:

Uw koopruimte geeft aan voor welk bedrag u bij wehkamp.nl nog kunt bestellen.
De koopruimte wordt ondermeer bepaald op basis van hoe lang u al klant bent, uw betaalgedrag en uw persoonlijke situatie.
Om aan de huidige wet- en regelgeving te voldoen, heeft wehkamp.nl de regels voor de koopruimte bepaling onlangs aangescherpt.
Het kan zijn dat u daardoor nu een andere koopruimte ziet staan dan voorheen terwijl er in uw situatie niets is veranderd.
Als de gegevens over uw koopruimte beschikbaar zijn dan kunt u deze hier inzien.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens u een fijne dag verder.
Met vriendelijke groet, Klantenservice.

Dat op zich zou natuurlijk begrijpelijk zijn, ware het niet dat zo’n twee dagen nadat door mijn bestelling de koopruimte op nul is gezet, hij weer op het “ normale” bedrag staat:

MIJN PROFIEL
NXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX@hotmail.com

Mijn koopruimte: 2815.84

Rest mij nog te zeggen dat ik al minimaal 15 jaar klant ben bij Wehkamp, mijn persoonlijke situatie als goed wordt beoordeelt en ik ook nog nooit een achterstand heb gehad.

Ik heb middels mail Wehkamp dus gevraagd wat die koopruimte dan eigenlijk inhoudt als ik er toch niets mee kan, daar kwam dus het bovenstaande antwoord op.
En let wel. Na enkele dagen staat mijn koopruimte dus gewoon weer op ruim 2800,-……

Na hier twee keer melding van te hebben gemaakt bij Wehkamp wordt het nu dunkt mij tijd om hier eens melding van te maken. Wat Wehkamp doet is pure misleiding. Ze spiegelen mij een mooie koopruimte voor, getoetst en al op mijn inkomen, maar als ik iets bestellen wil is de koopruimte ineens weg. En daar komt ook nog bij dat ik momenteel een kleine bestelling bij Wehkamp heb lopen die ik ook gewoon netjes afbetaal.

Kantnmmer: 59579168

De koopruimte die Wehkamp mij toebedeelt, behoort ook de werkelijke koopruimte te zijn. Dit is nu al de derde keer op rij dat ie ineens verdwijnt en later weer terug komt.

Ik wil dus mijn koopruimte terug en dat dan ook kunnen gebruiken!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 18 juli 2012 om 11:45 geantwoord

Aan de hand van uw signaal hebben wij elkaar telefonisch gesproken en zijn samen tot een goede oplossing gekomen.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Wehkamp beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door sando262