Klacht: Oncomfortabel reizen

op 04 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer/ mevrouw,

Voor mijn opleiding reis ik, via jullie organisatie, van Zwolle naar Emmen met de trein (heen vanuit Assen met NS).

Tot op heden kom ik, ongeacht welk tijdstip, in een bomvolle trein terecht waar mensen geen zitplaats kunnen krijgen en een gedeelte van de reis verplicht zijn om te staan. Dit is mij verscheidene keren overkomen. U kunt begrijpen dat dit zeer oncomfortabel is. Dit geldt helemaal voor mensen die niet fysiek niet in staat zijn om dat gedeelte (of volledige) van de reis te kunnen staan. Ikzelf ben 1 van deze personen, omdat mijn enkel deze belasting niet aankan.

Daarnaast heb ik begrepen dat het aanwezige personeel meermaals hetzelfde probleem heeft doorgespeeld naar de ‘verantwoordelijke’ afdeling en dat er mogelijk een treinstel bij aangesloten kan worden.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden op het moment dat het gros van de passagiers een zitplaats hebben, een 'enkeling daargelaten'. Concreet: extra treinstel(len), zodat men comfortabel in uw trein kan reizen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 04 oktober 2017 om 13:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste John Borsboom,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt op het traject Zwolle - Emmen.

Ik begrijp dat het vervelend is dat trein erg vol zit. Op het moment dat de trein te vol zit of er blijven reizigers op het station staan, dan wordt hier een melding van gemaakt door de machinist. Met regelmaat worden deze meldingen bekeken om daar waar nodig extra treinen in te zetten. Wij proberen onze treinen zo effeciënt mogelijk in te zetten, hierdoor is het niet altijd mogelijk om grotere of extra treinen in te zetten.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland

Met vriendelijke groet,

^JP
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door johnborsboom11@gmail.com