Klacht: Onbuigzaam met omboeken en

op 25 mei 2021 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Op 16 mei samen met mijn business partner een week zakenreis naar Kreta geboekt. Duidelijk de voorwaarden gelezen op hun site en van de overheid, waarin we een negatieve PCR test met reiscertificaat moesten overleggen. Zo gedaan en elk €90 euro betaald voor deze test. Tevens zijn wij beiden gevaccineerd. Bij de incheckbalie lieten wij eerst onze vaccinatie zien en dat was een verrassing om te horen dat dit al voldoende was, terwijl er nog niets officieels op de website van Transavia of van de overheid stond. Al met al dus al €180 euro weggegooid. De reis was fantastisch en de site van Transavia en de overheid in de gaten gehouden voor onze terugvlucht. Door de verwarring over weer een negatieve PCR test binnen 72 uur met een sneltest binnen 24 uur, of een PCR test niet ouder dan 24 uur, hebben wij voor onze terugvlucht alleen de sneltest laten doen, die wederom negatief was ervan uitgaande dat wij al gevaccineerd zijn en tenslotte Transavia op onze heenreis ons op onze vaccinatie aan boord heeft laten gaan, terwijl dit officieel toen nog geen beleid was, waarvan wij ook de opnames hebben van het inchecken. Op het vliegveld van Heraklion was het een enorme puinhoop over de verwarring van sneltesten en pcr testen. Wij werden geweigerd om mee te vliegen en welke discussie ik ook aanging er was niet door te komen. Ik werd fijntjes verwezen naar wat Transavia zelf schrijft en van de overheidssite. ik probeerde uit te leggen dat Transavia op de heenreis ook niet de eigen regels hanteerde en nu wel. Behalve wij waren er tientallen met dezelfde problemen. Blijkbaar is het of onduidelijk of voert Transavia een eigen beleid in ieder geval heb ik ter plekke de klantenservice van Transavia gebeld en l,ive terwijl ik stond te discussieren met de manager op Heraklion het hele verhaal uitgelegd. Ik probeer aan alle regels te voldoen, maar ze moeten wel te voldoen zijn. Wij hebben blijkbaar niet goed gelezen of de informatie verkeerd begrepen. Ik heb heel duidelijk aan de klantenservice waar ik ook al 45 minuten in de wacht stond gevraagd Heraklion te bellen en het enige antwoord was dat GTransavia de regels van de overheid volgt, wat ik dus bestrijdt met wat ik al boven heb geschreven over de heenvlucht en doordat we al 3 uur stonden te bakkeleien met de manager op Heraklion hij niets meer voor ons kon betekenen want wij stonden als No Show. Dit vind ik echt niet kunnen daar wij daar natuurlijk wel waren en probeerden in te checken. Geen mogelijkheid om om te boeken of we werden niet eens geholpen want het systeem gaf al no show aan. Ik moest maar nieuwe tickets kopen en een klacht indienen. Geen hulp van Transavia en gewoon aan ons lot overgelaten. Wij hebben toen direct nieuwe tickets geboekt voor de volgende dag a €389,- totaal, nog los van taxikosten, hotelkosten etc.
Nog los van dat het belachelijk is dat Griekenland wel onze vaccinaties erkent en onze eigen overheid dus blijkbaar zijn eigen vaccinaties niet erkent om veilig terug te vliegen is het ronduit schandalig dat Transavia op de heenvlucht wel een eigen interpretatie geeft aan de regels en bij terugvlucht zich weer verschuilt achter de overheid. Tevens het totale gebrek aan hulp of met omboeken of contact opnemen met Heraklion is dit echt het GROEN van Transavia niet waard. Ten overvloede was er de volgende dag dezelfde chaos op Heraklion nu met nieuwe passagiers en waren er 25 no shows, lees verkeerde testen. Dit belooft wat voor deze zomer. Als ik een fout maak neem ik de volledige verantwoordelijkheid, maar als regels zelf worden ingevuld Transavia, hoe kan ik dan als klant het goed doen.

Ik wil mijn 2 extra tickets vergoed krijgen om terug te vliegen naar NL, omdat ik niet in de gelegenheid ben gesteld om om te boeken, door de starheid van Transavia, zowel van de klantenservice in NL als op de luchthaven van Heraklion.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door andreas van beek