Klacht: Onbruikbare SmartTV na update

op 03 oktober 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Advies aan iedereen: update je Samsung apparaten NIET!!, voor je het weet zijn ze onbruikbaar!

Gisteravond heb ik mijn smarttv (UE40F6200) geüpdated, met het idee dat dit beter/sneller gebruiksgemak oplevert. Dit bleek achteraf totaal niet het geval. Mijn tv beschikte na de update over minder apps dan voor de update. Gelukkig kan je de apps dan nog gewoon downloaden. Maar ook de app “Samsung Apps” stond er naar tot mijn grote verbazing niet meer op. Ik besloot Samsung telefonisch te benaderen en daar vertelde ze mij dat mijn tv niet langer de “Samsung apps” ondersteund. Dit kan ik totaal niet begrijpen. Mijn tv werkte gisteren nog prima en door de update zou die het opeens niet meer aankunnen om apps te downloaden. Ik kan begrijpen dat sommige apps te zwaar worden en daarom niet meer ondersteunt worden, maar alle apps gaat mij veel te ver. Waarom zou mijn tv dan überhaupt nog updates krijgen?
Op dit moment beschik ik dus over een smart TV, waar ik alleen nog maar tv mee kan kijken. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
De klantenservice vertelde mij dat ik beter een Chromecast kan aanschaffen. Ik vind dit bizar, omdat ik een tv heb staan die hetzelfde kan, als iemand er 1app op zet (Samsung Apps).

Groeten

Drie opties waarmee ik tevreden ben:
- downgrade smart tv
- de app "Samsung Apps" aanwezig op huidige software versie
- vergoeding voor aanschaf Chromecast

Naast één van deze opties verwacht ik in de toekomst een klantgerichtere service, waarbij goede oplossingen worden aangedragen.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

Reactie van de melder van de klacht Bmontz

1 week geleden - Hoop dat Samsung nog aan klacht afhandeling doet?!

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bmontz