Klacht: “Onbewezen” onbetaalde nota uit 2014!

op 14 mei 2016 over KPN in de categorie Alles-in-1

Deze week zat ik in Bosnie, waar ik plotseling op mijn mobiel geen service meer had. Dit was vooral vervelend omdat ik door ziekte plotseling alleen terug naar Nederland moest reizen. Terug in Nederland was ik bijzonder nieuwsgierig wat het probleem was. Ik belde toen voor de eerste keer de klantenservice en kreeg te horen dat ik een betaalachterstand had en kreeg de facturen opgestuurd van december 2015 tot april 2016 met de boodschap dat deze niet waren betaald. Ik gaf aan dat ik dat heel raar vond omdat ik wel degelijk had betaald en dat er op de mijnkpn account stond dat ik wel alles had betaald. Hierop kreeg ik het antwoord dat de app storingen heeft en dat hij niet klopt. Nadat dit gesprek ben ik het allemaal toch gaan uitzoeken en heb bewijzen gezocht voor het feit dat ik de facturen wel heb betaald. Dit heeft mij zeker 2 uur tijd gekost.

Nadat ik mijn rekening volledig had doorgepluist heb ik voor de 2e keer de klantenservice gebeld. Toen veranderde het verhaal compleet. Een vriendelijke man legde mij uit dat er een rekening openstond uit 2014 en zei dat dit bijzonder vreemd was. Hij verklaarde aan mij dat ik opzoek moest gaan naar deze rekening in mijn geschiedenis aangezien ik mij dit niet meer kan herinneren. En dat ik de volgende dag met de administratie moest bellen. Tevens legde hij mij uit dat ik als het waar bleek te zijn altijd nog gebruik zou kunnen maken van een betalingsregeling.

De volgende dag heb ik dus de rekening proberen op te zoeken maar door het veranderen van een betaalpakket in ongeveer 2015 kon ik niet terug kijken in de rekeningen van 2014.

Toen heb ik voor de derde keer de klantenservice opgebeld. En voor de derde keer veranderde het verhaal. Zij vertelde mij dat ik inderdaad een betalingsachterstand had uit 2014 en dat ze niet in de macht was om deze factuur te kunnen inzien maar dat ik dit wel gelijk moest betalen. Een betaalingsregeling was dan ook echt onmogelijk! En als ik bewijs had dat ik dit in 2014 wel al had gedaan dan moest ik dit binnen een uur kunnen bewijzen! Dit vind ik juridische erg onjuist en het lijkt mij dat ik meer rechten heb.
Na lang vragen kon ze wel plotseling wel de factuur inzien uit 2014 en naar mij opsturen. Hier uit blijkt nogmaals dat ze mij expres foutieve informatie heeft gegeven. Ook zei ze dat het onmogelijk was om er achter te komen met wie ik de vorige dag had gepraat.

Ik hoop dat u uit mijn verhaal kan begrijpen dat ik erg intevreden ben over de gang van zaken. Mijn klachten zijn dan ook als volgt:
1. Het plotseling invoeren van een blokkade op mijn telefoon voor een “nog niet bewezen” onbetaalde rekening uit 2014 zonder daarover eerst een brief over te sturen of op een andere manier contact op te nemen.
2. Het verstrekken van de foutieve facturen uit 2016. Ik had bijna de verkeerde facturen betaald als ik dit niet goed had uitgezocht en het feit dat ik hier veel tijd aan heb verspild.
3. Het dwingen om binnen een uur bewijsvoering van betaling in te leveren omdat het anders niet meer zou kunnen.
4. Het plotseling ontzeggen van een betalingsregeling ( mocht het blijken dat de rekening uit 2014 niet is betaald ) ondanks dat eerder door een andere medewerker is toegezegd.
5. Het ontzeggen van mij tot inzien in de factuur omdat de medewerker loog over het niet kunnen inzien van de factuur.

En tot slot natuurlijk de verschrikkelijk slechte behandeling die ik heb gekregen.

Ik hoop dat u mijn klacht serieus neemt en hem snel in behandeling neemt.

Ik zou graag een bewijs willen dat dit niet is betaald, een verklaring hoe dit had kunnen gebeuren en wat de fout is in de administratie. Een opheffing van de blokkade en mocht het zo zijn dat deze nota niet is betaald en dat dit in onze beide administratie de afgelopen 2 jaar niet is gezien dan zou ik hier graag een regeling voor willen treffen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Heelergontevreden