Klacht: onbetamelijk gedrag

Johan Ellenbroek op 11 november 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

In de sneltrein van Heerlen naar Maastricht op 10 november, stapten een vijftal jongeren in Valkenburg om 19.26 uur in de trein. Ze kwamen achter mij zitten en nog geen minuut later gooide een van de jongens een drinkkarton in een boog over mij heen op de grond. Ik heb deze karton opgepakt en aan een van de jongens gegeven met de vraag of ze dit soms kwijt waren. Het was stil, maar even daarna werd dit voorwerp weer weggesmeten, gevolgd door meerdere verpakkingen. Ik heb niet gereageerd omdat enkele van deze jongelui ook flesjes bier hadden. Bovendien voelde ik de agressie en voelde ik me bedreigd. Ik wil hier melding van maken, omdat ik het zeer ongepast gedrag vind en liever geen herhaling wil.
Deze jongelui verlieten de trein weer in Meerssen.

In afwachting van een passende reactie.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 11 november 2017 om 14:04 geantwoord

Beste Johan Ellenbroek,

erg jammer om te lezen dat je in een trein zat met lastige reizigers. Begrijpelijk dat je dit niet prettig vindt.

Mocht dit weer voorkomen dan adviseer ik je om dit aan te geven bij de machinist of steward. Tevens zitten er in onze treinen een SOS knop. Als je je bedreigd voelt of er is iets anders aan de hand dan kun je hier gebruik van maken. Ook mag je zo'n voorval direct aan ons doorgeven via Facebook www.facebook.com/ArrivaNederland of Twitter onder @Arriva_NL . Dan zoeken wij contact met onze verkeersleiding.

Helaas kan ik er achteraf nog weinig aan doen. Ik wil je in ieder geval excuses aanbieden voor de nare ervaring die je gisteren hebt gehad.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door