Klacht: Onbeschofte medewerker…

op 02 oktober 2016 over H&M in de categorie Kledingwinkels

Vanmiddag was ik bij julie filiaal in Arnhem centrum. Bij de paskamers aangekomen stond hier al een behoorlijk lange rij met voornamelijk jonge meiden, ik begrijp dat je als verkoopster wil voorkomen dat de jonge meiden alle hokjes te lang bezet houden waardoor de rij niet nog langer wordt maar medwerkster Sonja bracht dit op een niet al te subtiele manier naar die meiden. Ze heeft dingen gezegd zoals ‘er worden hier geen andere maten gepakt’ (dit lijkt mij niet de manier om met klanten om te gaan). Ik weet natuurlijk niet of het de intentie van die meiden is geweest om iets te kopen maar dit zou er denk ik niet voor moeten zorgen dat een medewerkster zo een houding aanneemt. Ik had uit jullie premium lijn twee truien en een jas uitgekozen om aan te proberen, in plaats van een opmerking te maken in de trant van ‘gôh wat heb je een mooie trui uitgekozen’ kreeg ik meteen op een licht spottende toon te horen dat ik ‘wel mooi de duurste trui van h&m’ had uitgekozen. Nu begrijp ik wel dat je een stuk als verkoper duur of goedkoop kan vinden maar lijkt het mij niet dat je je persoonlijke mening hierin laat doorschemeren naar de klant toe. Vervolgens hebben we een normaal gesprek gehad met elkaar over de h&m en hier kwam ze als positieve verkoopster naar voren, ze heeft me zelfs nog een andere trui aangeraden die ik ook heb gepast. Na alles te hebben gepast heb ik twee truien van €99 uitgekozen en een jas van €129, opzich allemaal niet de goedkoopste artikelen maar toen ik de paskamer uit kwam nam de desbetreffende mevrouw aan dat ik de ene trui die was afgevallen wilde hebben, opzich vindt ik dit nogmaals een normale vergissing en dit zou opzich geen groot probleem moeten zijn, maar de volgende opmerking tegenover een wachtende klant over mij heeft mij gemotiveerd om deze klacht te schrijven. Ze zei namelijk tegen deze andere klant;’ O mijn god ze neemt gewoon voor meer dan driehonderd euro mee’. Ik had hierna de neiging om haar de les te lezen dat niet alles over geld gaat en dat ze haar mening daarover voor zich moest houden aangezien ik een betalende klant ben. Ik zou de h&m dan ook aanraden om dit personeelslid in Arnhem een cursus klantcontact te geven aangezien ze zich hier niet van haar beste kant liet zien.

Wanneer er een passende oplossing komt vanuit de h&m.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar H&M over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door H&M in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat H&M een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

H&M

Heeft op 11 oktober 2016 om 17:59 geantwoord

Hallo,
Vanuit de H&M Klantenservice hebben wij vandaag telefonisch contact opgenomen met de klant om onze excuses aan te bieden. Vervolgens hebben we contact opgenomen met het filiaal in Arnhem om dit te bespreken. De verantwoordelijke in de winkel neemt de klacht ernstig serieus en zal de betreffende medewerker apart nemen om dit te bespreken, zodat het in de toekomst niet meer voorvalt.
Mochten er dergelijke vragen zijn, neem dan gerust contact op met onze eigen H&M Klantenservice. Wij helpen jou dan graag verder.

H&M Klantenservice

Je kunt ons bereiken op:

Maandag t/m vrijdag van 8.00 - 21.00 uur.
Zaterdag en zondag van 9.00 -17.00 uur.

Telefoon 0900 - 1988 (7,5 cent per gesprek)
Fax 0900 - 0401059
E-mail klantenservice.nl@hm.com