Klacht: Onbeschoft personeel weigert declaraties uit te betalen

Ontevredenalsmaarkan op 22 september 2021 over Unive in de categorie Verzekering

Dit bedrijf verzint 100 smoesjes om maar geen declaraties uit te hoeven betalen. Ben al 20 jaar verzekerd en dit is het eerste bedrijf dat zooo corrupt is. Op de 5 werkdagen afhandelperiode hoef je ook zeker niet te rekenen.
Bij mij liep het als volgt:

1. ik dien declaratie in van een gecontracteerde zorgaanbieder. 6 werkdagen later ontvang ik bericht dat mn declaratie is afgewezen omdat de zorgaanbieder ”niet gecontracteerd” zou zijn. Ik direct bellen en proberen de situatie uit te leggen. De medewerkster liet me niet uitpraten en bleef door gaan dat de zorgaanbieder niet gecontracteerd zou zijn. Uiteindelijk zag ze in dat ik gelijk had en zette ze een ticket uit.
2. weer 6 werkdagen later ontvang ik een heel onbeleefde email vanuit een non-reply email adres met dat de declaratie niet uitgekeerd kan worden omdat de declaratie in aparte declaraties moet worden ingediend. Dit terwijl het Unive systeem een waarschuwing geeft dat je niet meerdere declaraties tegelijk kan indienen.
3. Ik dus weer helemaal naar Den Haag rijden; dit maal om de factuur te laten splitsen. Vervolgens dien ik de declaraties opnieuw in
4. Pas 10 werkdagen later (OMDAT IK ZELF WEER BEL), hoor ik van de klantenservice medewerkster dat de declaratie WEER is afgewezen omdat er geen behandeldatum zou staan. Als excuus kreeg ik ”ja de mail staat op de takenlijst dus u zou binnenkort weer een email ontvangen”.
Wat is dit voor slap excuus? Wat een ongeorganiseerd rot bedrijf is dit zeg! In december ga ik DIRECT weg.
Ook klopt hun argument van geen kant. Dit omdat de behandeldatum en declaratiedatum gelijk zijn! De zorgaanbieder zelf die geeft ook aan zo iets nooit eerder te hebben meegemaakt en dat de nota’s gewoon aan de wettelijke vereisten voldoen.

De klantenservice weigert een leidinggevende aan de telefoon te geven en weigert ook door te verbinden naar de afdeling declaraties zodat even besproken kan worden wat nu precies hun probleem is en waarom ze elke keer een nieuwe eis verzinnen.

Het is dus een feit dat Unive telkens nieuwe smoesjes verzint om maar niet uit te hoeven keren.

Keer gewoon mijn declaraties uit!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Ontevredenalsmaarkan