Klacht: Onbeschoft gedrag postbezorgster

op 23 januari 2014 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen zaterdagmiddag,18 januari, ben ik zonder directe aanleiding zeer onbeschoft bejegend door een postbezorgster van postnl.

De betreffende postbezorgster had zich kennelijk zeer geërgerd aan mijn auto met aanhanger die geparkeerd stond op de ventweg voor onze woonboerderij aan de WH van Heemstraweg in Kollum die momenteel verbouwd wordt.
Toen ik de bezorgster zag naderen was ik van plan de post van haar aan te nemen aangezien de tijdelijke brievenbus verplaatst was in verband met werkzaamheden op de plek waar hij doorgaans staat.
De bezorgster negeerde mij en gooide de post op ruwe wijze op de steiger die tijdelijk op de plek van de brievenbus stond.
Ook de timmerman die op de steiger stond keek mij fronsend aan. Toen ik de bezorgster hierover aansprak ontstak deze in woede over de auto die in weg stond. Ook was ze kwaad over het feit dat de tijdelijke brievenbus een keer weg was. Hetgeen ik niet kon ontkennen, want deze was na de storm van afgelopen herfst weggewaaid en de volgende dag teruggeplaatst.
De bezorgster maakte na mijn uitleg over de auto en brievenbus een zeer agressieve indruk en riep ” ik ben niet heus bang voor jou “, deze laatste opmerking kon ik niet plaatsen, in eerste instantie niet, omdat ik totaal geen bedreigende indruk op haar heb gemaakt. Ten tweede heb ik deze bezorgster nog nooit eerder gezien. Deze opmerkingen werden gemaakt in het bijzijn van de timmerman en mijn schoonvader.
Ik heb geen enkele verklaring voor dit gedrag, behalve mijn geparkeerde auto met aanhanger. De bezorgster had haar frustratie ook op een nette manier kunnen uiten. Als zij problemen heeft met mijn tijdelijke brievenbus had ze dit ook middels een briefje of persoonlijk aan mij kunnen melden. Ook als zij last had van de auto, had zij ook netjes kunnen vragen of ik daar rekening mee zou willen houden.
Ik ben nog nooit zo bejegend door een vertegenwoordiger van een bedrijf. Zeker niet een bedrijf als post.nl die klantvriendelijkheid hoog in zijn vaandel heeft.

Ik wens mijn post niet langer te ontvangen door een bezorgster die haar klanten onbeschoft bejegent.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 november 2014 om 12:07 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Helmhout,

Sinds 1 november neemt PostNL ook de klachten in behandeling die op de site van Klacht.nl worden ingediend.

Omdat uw klacht al lange tijd geleden is geplaatst, gaan wij ervan uit dat deze verouderd is of op een andere wijze al is opgelost.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door HLH