Klacht: onbereikbaarheid Firma van de bron

2408292 op 30 augustus 2021 over Van de bron in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb via de interne mogelijkheid om op te zeggen duidelijk aangegeven dat wij de huidige woning per 30 september hebben verkocht zodat de levering van gas en elektra vanzelfsprekend niet meer aan mij geleverd behoeven te worden.Tot mijn verbazing krijg ik een dreigende email waarin wordt aangegeven dat ik een boete moet betalen.Ik heb diverse mails gestuurd waarop ik als antwoord krijg dat er contact met mij wordt opgenomen,tot op heden niets gehoord ook via de telefoon krijg ik geen contact.

Gewenste Oplossing:

Aangeven dat dit een vergissing is en een excuus voor de slechte afhandeling .

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van de bron over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Van de bron in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van de bron een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van de bron

Heeft op 08 september 2021 om 16:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hartelijk dank voor je bericht.Omdat je hebt besloten om je contract eerder te verbreken, zijn we genoodzaakt een opzegvergoeding van € 150,- bij je in rekening te brengen. We houden ons hierbij aan de richtlijnen die door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor energieleveranciers zijn opgesteld. We brengen deze opzegvergoeding in rekening omdat we aan het begin van het contract energie hebben ingekocht voor de gehele contractperiode en onze producenten graag zekerheid willen bieden. Meer informatie hierover is terug te vinden op de website van Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/energie/alles-over-opzeggen. De opzegvergoeding wordt verrekend op de eindafrekening.

Als een klant gaat verhuizen is dat geen reden om de opzegvergoeding kwijt te schelden. We maken uitzonderingen als klanten worden opgenomen in een hospice of verzorgingstehuis, gedwongen hun woning uitgezet worden of bijvoorbeeld naar het buitenland gaan verhuizen. Mocht het contract niet kunnen worden meeverhuisd, dan ontvangen we graag hiervan bewijs.

Deze informatie hebben we ook per mail verzonden.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Afdeling Special Care

Alle klachten die gemeld zijn door 2408292