Klacht: Onbeperkt bellen bij NLE is niet onbeperkt bellen

op 07 juli 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Ben er niet achter gekomen dat belbundels van NLE (onbeperkt vast, onbeperkt mobiel en onbeperkt buitenland) wel een limiet hebben en dat je dus niet onbeperkt kunt bellen naar vast, mobiel en buitenland. De hoogte van het limiet wordt niet verstrekt alleen dat je maximaal 5 maal het gemiddelde verbruik mag verbruiken (dagelijks wisselend en dus ook aanpasbaar bij NLE). Als je boven je limiet uitkomt, wordt ‘onbepert bellen’ uitgezet en moet je gedurende de resterende periode (tot aan factuurdatum) per minuut gaan betalen. In mijn ogen is dit misleiding, ook omdat nergens op de website wordt vermeld dat onbeperkt niet onbeperkt is (alleen bij algemene voorwaarden). Onbeperkt bellen bij Ziggo en KPN is wel onbeperkt bellen. Een familielid heeft net ook te horen gekregen van NLEx dat zij teveel belde en dat haar belbundel was uitgezet. Zij en ik bellen overigens niet overdreven veel.

NLEx maakt onbeperkt bellen ook echt onbeperkt (voor iedereen). Mocht NLEx daar niet akkoord mee gaan, wil ik kosteloos mijn contract kunnen opzeggen (nog iets van 9 maanden te gaan) zodat ik kan overstappen naar een maatschappij die wel onbeperkt bellen aanbiedt.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NLE nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 24 juli 2017 om 14:27 geantwoord

Beste meneer Wolswijk,

Naar aanleiding van uw klacht had u telefonisch en schriftelijk contact met één van onze medewerkers. Zoals besproken hebben wij enkele wijzigingen doorgevoerd in ons fair use policy;

Wij blijven een fair use policy hanteren, omdat we nog steeds een redelijk verbruik verwachten van onze klanten. De grenzen van de belbundels zijn daarentegen wel versoepeld, wij rekenen inmiddels met vijftienmaal het gemiddelde gebruik in plaats van vijfmaal het gemiddelde verbruik.

Belkosten die eerder zijn betaald naar aanleiding van de eerder vastgestelde grens, worden gecrediteerd. In uw geval zullen wij €2,91 in mindering brengen op de eerstvolgende factuur voor Alles-in-1.

Ook hebben wij de communicatie hierover op onze website aangepast, dit geldt ook voor de aanmeldpagina.

Uit onze gegevens blijkt dat u inmiddels heeft verzocht de belbundels uit te zetten, dit hebben wij direct voor u in orde gemaakt. Hiervan ontving u een bevestiging per mail.

Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u ontevreden bent over de oplossing die wij u eerder boden. Wij doen uiteraard ons uiterste best, helaas kunnen wij u geen andere oplossing bieden.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door AJ Wolswijk