Klacht: onbekwame medewerkers

op 16 december 2017 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Zaterdagmiddag 16 december rond 14.30 brachten wij een bezoek aan Hema Zevenaar met de bedoeling iets te eten.
Op het moment van binnenkomst was het erg rustig, 3 tafeltjes waren bezet en er waren 2 medewerkers.
Wij bestelde een kop erwtensoep, broodje carpaccio en en kopje cappuccino. De cappuccino werd meteen meegegeven en op het broodje en de soep moesten we even wachten. Na 5 minuten kwam de soep, maar zonder broodje. Na 5 minuten even vragen waar het bleef. “komt er meteen aan” was het antwoord. Een paar minuten nogmaals gevraagd.
Het broodje waren ze aan het afbakken. Afbakken, een warm broodje voor carpaccio!!!!!
Toen de soep en de koffie al ruimschoots op waren, kwam het warme broodje met carpaccio.Op onze vraag of dit op een warm broodje moest was het antwoord “doen we altijd zo”
Mijn vrouw heeft het broodje maar opgegeten en verder niets meer gezegd. Vlak daarna kwamen er 2 jongelui binnen, waarschijnlijk familie van de medewerkster die ons had geholpen. Er klonk lachend een luid
“wel een beetje snel met het broodje graag”
U begrijpt dat wij toen behoorlijk te kakken werden gezet.
Ik heb toen in de winkel een “cheffin” aangesproken dit was een kleine donker getinte mevrouw.
Toen we haar het verhaal uit de doeken deden kregen we als antwoord
Ja die 2 heb ik langer in het vizier en krijgen geen vervolgcontract.
Toen ik zei dat ze wist dat ze beide niet voldeden, waarom ze deze 2 dan liet samenwerken en niet apart met een medewerker die wel voldoet. Haar antwoord was toen “meneer we zijn wat onderbezet”.
Voor mij onbegrijpelijk dat een cheffin eerst haar medewerkers te kakken zet en vervolgens de bedrijfsleiding i.v.m. onderbezetting.
Ze hoopte wel dat we weer terug zouden komen.
Toen ik haar vroeg of dit alles was wat ze te zeggen had antwoordde ze dat ze op zoek zijn naar bekwamer personeel.
Echt onbegrijpelijk zo’n antwoord.
Een sorry, of ik zal ze even aanspreken of i.d. heb ik niet gehoord.
Toen ik vroeg of dat echt alles was , kwam ze met “ik wil u wel een kopje koffie aanbieden” aan. Dit sloeg werkelijk alles, alsof wij daar weer gingen zitten om een kop koffie te drinken.
Dat de medewerkers niet weten dat carpaccio niet op een warm broodje moeten, kan ik mij voorstellen, maar dat dit nog nooit door de leiding is gezien, snap ik niet. Of weten ze dat zelf niet.
Het was die middag behoorlijk druk in het centrum, maar bij de Hema was is bijzonder rustig. Als men op deze manier door gaat, zal het ook nooit druk worden. Ons zien ze in ieder geval voorlopig niet mee terug.

Dit is een vraag die u uzelf moet steeds moet stellen.
Op welke manier kan ik mijn klanten tevreden houden

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEMA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door TheoDrost