Klacht: omslachtige procedure

op 28 augustus 2017 over Dynasure in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik heb mijn telefoon waarvoor ik een verzekering heb opgestuurd naar dynasure/ace omdat deze niet meer aan ging.
Nu is deze onderzocht en is het volgens dynasure vochtschade en dit valt niet onder garantie, de telefoon is niet in het water gevallen o.i.d. dus ik kon onmogelijk weten dat het niet onder garantie zou vallen, tevens ben ik voor alle schade verzekerd.

Vervolgens krijg ik een email waarin staat dat ik hem kan laten repareren voor 375,- omdat het niet onder garantie valt (terwijl ik hier gewoon verzekerd voor ben).

Het blijkt dat ze de telefoon terug willen sturen, en opnieuw moet indienen en er specifiek bij vermelden dat het via de verzekering moet.

Dus ik moet hem eerst met koerier terug laten sturen 38 euro onderzoekskosten betalen, om hem vervolgens weer bij mij op te laten halen om hem naar dezelfde plaats terug te brengen maar dan onder het kopje “verzekering” inplaats van “garantie”.
Waarna hij opnieuw onderzocht wordt en gewoon gerepareerd want daar ben ik immers voor verzekerd.

De medewerker aan de telefoon kon hier niets aan doen want dit was immers hun beleid. Ik vind dit erg omslachtig en klant-onvriendelijk. Het maakt voor mij niet uit of het onder garantie gerepareerd wordt of via de verzekering, ik ben immers verzekerd.

Graag wil ik de telefoon alsnog gerepareerd hebben via de verzekering, zonder dat ik de telefoon eerst terug moet ontvangen met koerier en opnieuw moet indienen. De 38,- aan onderzoekskosten vind ik niet reeel aangezien deze sowieso gemaakt zouden moeten worden ook als de telefoon gerepareerd wordt via de verzekering.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynasure

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynasure nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door F11