Klacht: Omruilen telefoon

op 20 juni 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Inmiddels ben ik zo’n jaar of 9 klant bij Vodafone. Nooit heb ik problemen gehad met het bedrijf, noch heb ik ooit stukken gehad aan mijn telefoon. Helaas, vorige week ging mijn telefoon kapot. Vodafone gebeld met de vraag of ik mijn abonnement vroegtijdig kon verlegen aangezien ik nu niet bereikbaar was. De medewerker gaf aan dat hij het erg vervelend vond dat ik niet bereikbaar was en gaf aan dat het geen probleem was om nu te verlengen, top!

Als nieuw toestel koos ik de iPhone 6s+ 64GB. Geweldig mooi toestel maar ik moest wel €300,- bijbetalen. Begrijpelijk en dat had ik ook over voor het toestel. Het was allemaal snel geregeld en afgelopen zaterdag kwam de telefoon binnen. Nadat ik het toestel ingesteld had begonnen de problemen. Hij liep vast en kwam niet meer uit de slaapstand. Het was inmiddels zaterdagavond dus besloot ik zondag naar de dichtstbijzijnde Vodafone winkel te gaan. Dit was de Vodafone winkel in het centrum van Eindhoven.
Onderweg daarheen kwam ik lang een Apple winkel. Daar heb ik het toestel na laten kijken en ze gaven aan dat hij als “Dead on arrival” beschouwd kon worden. Dat was erg vervelend aangezien ik dus nu niet bereikbaar was. Daarna direct doorgelopen naar de Vodafone winkel. Ze gaven aan dat ze niks konden doen en dat ik op maandag met de klantenservice moest bellen.

Op maandagochtend direct contact gezocht met de klantenservice. Ze gaven aan dat het toestel retour moest. Dat kon ik het beste in de winkel doen aangezien ze daar het toestel direct om konden ruilen (aldus de medewerker). Op maandagmiddag ben ik naar de Vodafone winkel in Winkelcentrum Woensel gegaan. Daar gaf de medewerker aan dat ze eigenlijk het toestel niet op konden sturen. Na doorvragen wilde ze dat wel doen, maar het toestel omruilen? Echt niet!
Er zijn diverse kanalen en het winkel systeem werkt niet samen met het online/klantenservice systeem. Dat is raar… Nee ik moet maar wachten totdat ik een nieuw toestel krijg. Hoe ik de periode ga overbruggen dat ik niet bereikbaar ben? Erg vervelend voor u, aldus de medewerker. Hij gaf ook aan dat het onbetrouwbaar is om online te bestellen. Ook dat is raar, je hebt het over je eigen organisatie?

Krijg ik nu mijn telefoon nog, hoe ben ik nu bereikbaar, is het allemaal wel betrouwbaar? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat het vertrouwen erg ver weg is en de medewerkers van Vodafone elkaar allemaal tegenspreken.

Ik ben tevreden als alles netjes afgehandeld is en ik weer zo spoedig mogelijk voor mijn werk, familie en vrienden bereikbaar ben!

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jeroendankers