Klacht: Omruilen bij Ikea is praktisch onmogeijk

marco.vanderdoes op 02 mei 2013 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

We hebben een gangkastje gekocht en daarbij los 4 deurtjes. In het schap van de matte deurtjes lag blijkbaar een hoogglans deurtje.

Bij het in elkaar zetten werd de fout geconstateerd.

De dag daarop naar de Ikea vestiging in Amsterdam Z.O. om het deurtje om te ruilen voor een mat exemplaar.

Om te mogen omruilen, moet er eerst bij klantenservice worden ingeleverd (na 45 minuten wachten, waren er nog steeds 10 wachtende voor ons).

Besloten te kosten maar dubbel te nemen, dus een extra deurtje te kopen, maar bij iedere kassa stonden op dat moment ook minimaal 6 mensen voor. Het rondje door de winkel om het deurtje te bemachtigen niet meegeteld.

Helaas onverrichte zaken huiswaarts, omdat er niet zoveel tijd hiervoor was gereserveerd.

Al met al heeft de aanschaf ongeveer 1,5 uur in beslag genomen en het mislukte omruilen / extra aanschaffen 1 uur.

Vermoedelijk zullen we nogmaals 2,5 uur nodig hebben om bij Ikea een nieuw deurtje te bemachtigen.

Deze manier van afhandelen van simpele ruilverzoeken zouden anders moeten worden afgehandeld. Dit is duidelijk beneden peil.

Gewenste Oplossing:

Ikea regelt een expres omruil balie en zorgt ervoor dat iedere klant die de klantenservice bezoekt direct word gehoord en vervolgens naar de juiste afhandelaar / balie wordt verwezen.

Iedereen met een ingewikkelde klacht, vraag, begrijpt dat hier tijd voor nodig is. Maar filter de simpele klachten eruit en handel deze snel en efficiënt af. Dan zou een wachttijd van hooguit 10 minuten haalbaar moeten kunnen zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van IKEA beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Update 2-5-2013: een aardige vrouw van Ikea heeft mij binnen 1,30 uur gebeld om de klacht met mij te bespreken, waarvoor hulde! De vestigingen zijn door de vakanties erg druk en deze wachttijden zijn uitzonderlijk. In Groningen hebben ze de filtering van simpele en meer ingewikkelde verzoeken bij de klantenservice gesplitst door een informatiezuil waar het wachtnummer wordt getrokken. Dit zou ook aan Amsterdam Z.O. worden doorgegeven. Advies, kom na de vakantietijd op maandagochtend 10 uur of zondagochtend 10 uur, dan is het rustig. Maandag kan een werkende natuurlijk slecht op deze tijd en de zondag is toevallig bij mij bezet door sportactiviteiten. Maar daar kan Ikea niks aan doen. Hiermee heb ik besloten ooit een deurtje te halen en dan maar niet te ruilen, op een hopelijk rustig moment. Ze vond het erg vervellend niet direct iets te kunnen doen, dus bieden ze dan een tegoedbon aan voor de moeite. Deze is bijna voldoende om de extra kosten van het deurtje te dekken, dus dat lijkt een goede oplossing. Het venijn zit hem helaas in het detail, deze tegoedbon moet worden afgehaald in de vestiging bij de "Klantenservice", die waar we 45 minuten stonden te wachten. Waar deze klacht mee begon. Nogmaals, prima geprobeerd op te lossen, maar het is in de praktijk geen oplossing. Iemand binnen Ikea zou echt de processen eens grondig moeten herzien en dit soort vicieuze cirkels doorbreken.

IKEA

Heeft op 02 mei 2013 om 15:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Naar aanleiding van deze klacht hebben wij contact opgenomen met de klant en compenstatie aangeboden voor het ongemak. De suggestie voor een express omruil balie hebben wij doorgegeven aan de vestiging Amsterdam. IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door