Mijn Klacht:
We hebben een gangkastje gekocht en daarbij los 4 deurtjes. In het schap van de matte deurtjes lag blijkbaar een hoogglans deurtje.
Bij het in elkaar zetten werd de fout geconstateerd.
De dag daarop naar de Ikea vestiging in Amsterdam Z.O. om het deurtje om te ruilen voor een mat exemplaar.
Om te mogen omruilen, moet er eerst bij klantenservice worden ingeleverd (na 45 minuten wachten, waren er nog steeds 10 wachtende voor ons).
Besloten te kosten maar dubbel te nemen, dus een extra deurtje te kopen, maar bij iedere kassa stonden op dat moment ook minimaal 6 mensen voor. Het rondje door de winkel om het deurtje te bemachtigen niet meegeteld.
Helaas onverrichte zaken huiswaarts, omdat er niet zoveel tijd hiervoor was gereserveerd.
Al met al heeft de aanschaf ongeveer 1,5 uur in beslag genomen en het mislukte omruilen / extra aanschaffen 1 uur.
Vermoedelijk zullen we nogmaals 2,5 uur nodig hebben om bij Ikea een nieuw deurtje te bemachtigen.
Deze manier van afhandelen van simpele ruilverzoeken zouden anders moeten worden afgehandeld. Dit is duidelijk beneden peil.
Gewenste Oplossing:
Ikea regelt een expres omruil balie en zorgt ervoor dat iedere klant die de klantenservice bezoekt direct word gehoord en vervolgens naar de juiste afhandelaar / balie wordt verwezen.
Iedereen met een ingewikkelde klacht, vraag, begrijpt dat hier tijd voor nodig is. Maar filter de simpele klachten eruit en handel deze snel en efficiënt af. Dan zou een wachttijd van hooguit 10 minuten haalbaar moeten kunnen zijn.