Mijn Klacht:
Vanwege hoog retour percentage kan ik niet langer online bestellen bij Omoda. Enkel nog fysiek in de winkel tot m’n retour percentage weer gedaald is vanwege fysieke aankopen. Aankopen die nooit gaan gebeuren omdat ik in de Noordkop woon en eerste Omoda winkel in Amsterdam zit, zo’n 56km verderop. Ik heb zelfs nog credits staan, waar ik dus niets meer aan heb.
Het oneerlijke aan deze situatie is, is dat Omoda te wensen nalaat wat betreft verzending en levering.
– Het is mij ondertussen al minimaal 3x gebeurd dat verzending niet goed ging en dat de klantenservice ZELF HANDMATIG de bestelling retour melde, omdat het pakket zoek was geraakt of iets dergelijks.
– Het is meerdere malen voor gekomen dat ik besteld had, maar achteraf de items niet meer op voorraad waren.
– Van de zomer heb ik meerdere malen items vanwege klacht terug moeten sturen.
Desondanks het beroerde bestelproces, dat levering dezelfde dag of dag erna zelden waargemaakt word en pakket te pas en te onpas zoek raken, bleef de service vanuit Omoda nog prima. Echter valt dit nu ook zwaar tegen. Ik heb van de zomer voor het laatst besteld en heb enkel maar problemen ervaren. Nu ik graag weer eens schoenen wou bestellen is dit niet meer mogelijk.
Heel leuk dat er oog gehouden word op de retouren, maar er zou ook gekeken moeten worden waar die retouren vandaan komen.
Eisen dat het retour percentage daalt en dan pas weer de mogelijkheid geeft tot online bestellen is ook zeer onredelijk als Omoda niet werkelijk door heel het land zit. Hoe kom je ooit weer uit dat retour percentage (terwijl het niet eens volledig aan jezelf te verwijten is!)
Kortom de bewering van Omoda is niet juist en de sanctie daarop al helemaal niet. Ik heb Omoda hierover gemaild, maar tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen.
Gewenste Oplossing:
Ongedaan maken van het retour percentage en weer online kunnen winkelen. En ze zouden er goed aan doen, dat wanneer iemand geblockt word van online winkelen door retour percentage, dat ze bekijken waar die vandaan komt zodat de klant niet de dupe word van hun eigen nalaten.