Klacht: Omleiding onbekend en te laat

op 17 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen vrijdag 15 september moest ik met lijn 132 van Tilburg naar Riel met de bus van 8:19. Er stond duidelijk aangegeven dat er een omleiding is vanwege de kermis in Riel van 15 t/m 20 september.

Nou als eerste was de bus een kwartier te laat bij station Tilburg. Vervolgens is de bus in Riel en weet de buschauffeur de omleiding niet. Hij negeert de borden van de omleiding en rijdt toch richting bushaltes die zouden vervallen van 15 t/m 20 september. Uiteindelijk weet de buschauffeur niet meer waar die heen moet, omdat de weg is afgesloten vanwege de kermis en belt die voor de omleiding. Hij weet dat die verkeerd zit en neemt een hele andere route. Ik heb aangegeven dat ik in Riel moest zijn bij de bushalte Veertels maar deze zou vervallen vanwege de kermis, maar de vervangende bushalte zou Spoorweide zijn.
De buschauffeur rijdt uiteindelijk aan de hele andere kant ipv volgens de omleiding en in the middle of nowhere zegt die dat ik maar uit moet stappen als ik in Riel moet zijn en zelf terug mag lopen.

Ten tweede, ik ben zelf ook niet bekend in die omgeving en ik mocht zelf de weg terug zoeken naar Riel.

Ten derde, ik was veel te laat op mijn stage voor de derde keer in drie weken tijd… Dit komt omdat bus 132 altijd te laat in Tilburg is en dat terwijl die meestal maar 1x in het uur rijdt en rond de spits 2x.

Ten slotte, ik heb een halfuur terug moeten lopen naar Riel in de regen, waarbij ik ook nog over landweggetjes moest lopen. Uiteindelijk was ik pas rond kwart voor 10 op mijn stage ipv kwart voor 9…

Ik hoop dat de omleiding voortaan bekend is bij de buschauffeur en dat ze niet meer zeggen dat ik zelf terug mag lopen naar Riel, want dat vind ik echt belachelijk.
En ik hoop dat lijn 132 een keer op tijd gaat komen, want in die 3 weken tijd is die op de heen- en terugweg samen in totaal maar 2 keer op tijd geweest...

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 september 2017 om 22:37 geantwoord

Beste Natascha2808,

Niet leuk om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad. Onze exces voor het ongemak.

Klachten over onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Je reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

^JP
Webcareteam Arriva