Klacht: Omboeken vlucht

op 22 maart 2020 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Op 28 oktober 2019 hebben mijn vriendin en ik een reis geboekt naar Marrakech, vertrek datum 15 maart 2020 tot en met 19 maart 2020-03-2020.
Hiervoor hebben wij bij Transavia tickets geboekt:
Heenreis vluchtnummer HV5759 en terugreis HV5754 voor een bedrag van euro 113,00 per persoon, boekingsnummer ECVQRA.
Tevens hebben wij voor die periode via booking.com een Riad geboekt voor 4 nachten a euro 232,00. Helaas kregen wij nadat wij waren ingecheckt, 12 uur voor vertrek een negatief reisadvies en tevens een bericht dat de vlucht geannuleerd werd in verband met het coronavirus.
Transavia is op geen enkele manier telefonisch te bereiken, wat begrijpelijk is gezien de mensen die in het buitenland vast zaten.
In een mail van Transavia stond letterlijk:
Boekingsnummer: ECVQRA

Beste Karin,

Helaas hebben we je vlucht HV5759 van Amsterdam (Schiphol) naar Marrakech op 15032020 geannuleerd.

We begrijpen dat dit erg vervelend is. Als je je vlucht wil omboeken, heb je de volgende opties:

– Je vluchtdatum wijzigen naar een datum na 31102020 zonder wijzigingskosten. Het tariefverschil wordt wel in rekening gebracht.

– Je vlucht omboeken naar een andere bestemming, zonder wijzigingskosten. Het tariefverschil wordt wel in rekening gebracht.

We helpen je graag met het wijzigen van je vlucht. Ons Service Centre is dagelijks bereikbaar van 08.00 – 22.00 uur.

Kies je liever voor restitutie van je ticket? Klik hier

Onze excuses voor het ongemak.

Transavia

Je vluchtdatum kosteloos omboeken voor een nieuwe reis voor eind oktober 2020. Nou, dat hebben we gedaan na eerst twee dagen lang ongeveer 4 uur in de wacht gestaan te hebben en een medewerker gesproken te hebben omdat we de heenreis niet konden wijzigen omdat er al ingecheckt was. Maar het omboeken binnen de periode tot eind oktober 2020 is NIET kosteloos zoals in de mail vermeld. – Je vluchtdatum zonder kosten wijzigen naar een andere datum tussen 15032020 en 31102020 .
We hebben kans gezien om de tickets om te zetten naar 15 september 2020 tot en met 19 september 2020.
ECVQRA voor een bedrag van euro 338,00 de terugreis
BEKVHX voor een bedrag van euro 158,00 de heenreis.
Totaal wat er dus bijbetaald moest worden is dus euro 270,00 en dus niet gratiskosteloos.
Mij vraag is dan ook dat ik graag had gezien dat het bedrag wat wij nu bij hebben moeten betalen terug gestort wordt op onze rekening daar er in bovenstaande mail van Transavia duidelijk is beschreven Je vluchtdatum zonder kosten wijzigen naar een andere datum tussen 15032020 en 31102020. Dat hebben wij gedaan echter zijn hierdoor wel extra kosten ontstaan. En er wordt niet over een prijsverschil gesproken. Dit wordt wel op het moment dat je je boeking wijzigen NA oktober 2020. Graag zouden wij dit verschil terug willen ontvangen conform uw email bericht.

Wij horen graag uw antwoord.

Karin en Yvonne.

zie boven. Afspraken na komen zoals beschreven in mail

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Twinciebell